Strypt Honda nsr 125r, 92a

billyol

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2015
Hoj
Honda NSR 125R 1992
Hej, jag är ny här och har läst diverse trådar men har inte blivit så mycket klokare av det. Det är så att jag har en Honda nsr 125r, 92a, och den är registrerad på 11 kW. Jag har ett a2 kort och vill därför försöka få den till sina ursprungliga 20-23 kW. Vad finns det för strypningar på denna årsmodell (ram JC2022....) och hur går man tillväga får att ta bort dem. Behöver man till exempel byta till ett grövre munstycke om man bara tar bort pluggen och insuget, om det nu finns några sådana?

Vad skulle sedan dessa förändringar innebära i omregistrering och besiktning. För jag vet att man måste utföra dessa vid en effektförändring, men om man själv utför dessa förändringar, kan bilprovningen då bara registrera om den till högre effekt eller måste t.ex. en verkstad mäta och skriva ett papper?

Skulle vara tacksam för svar på vilka strypningar som finns och hur man går till väga för att avveckla dem (bilder o.s.v.) samt med omregistrering o.d.

Mvh
Billy

Aa jag har tittat på den sidan, det var bra beskrivet hur man går tillväga, men det står tyvärr inget om man behöver byta till ett större munstycke efter man tagit bort dessa. Men om jag nu rycker dem och den går bra efteråt, mäter bilprovningen upp den nya effekten och registrerar om den till a2?

Aa jag har tittat på den sidan, det var bra beskrivet hur man går tillväga, men det står tyvärr inget om man behöver byta till ett större munstycke efter man tagit bort dessa. Men om jag nu rycker dem och den går bra efteråt, mäter bilprovningen upp den nya effekten och registrerar om den till a2?

Nej, du behöver vad jag förstått bara åka dit och intyga (med underskrivet intyg) att det är bortplockat, men har aldrig gjort det bara läst i massor av trådar här på forumet om det.

Okej tack för svaren! Ska ut och kolla om ngt sitter där, bör ju göra det då den bara har 11 kW...:va

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla