Hej, jag är ny här och har läst diverse trådar men har inte blivit så mycket klokare av det. Det är så att jag har en Honda nsr 125r, 92a, och den är registrerad på 11 kW. Jag har ett a2 kort och vill därför försöka få den till sina ursprungliga 20-23 kW. Vad finns det för strypningar på denna årsmodell (ram JC2022....) och hur går man tillväga får att ta bort dem. Behöver man till exempel byta till ett grövre munstycke om man bara tar bort pluggen och insuget, om det nu finns några sådana?
Vad skulle sedan dessa förändringar innebära i omregistrering och besiktning. För jag vet att man måste utföra dessa vid en effektförändring, men om man själv utför dessa förändringar, kan bilprovningen då bara registrera om den till högre effekt eller måste t.ex. en verkstad mäta och skriva ett papper?
Skulle vara tacksam för svar på vilka strypningar som finns och hur man går till väga för att avveckla dem (bilder o.s.v.) samt med omregistrering o.d.
Mvh
Billy
Vad skulle sedan dessa förändringar innebära i omregistrering och besiktning. För jag vet att man måste utföra dessa vid en effektförändring, men om man själv utför dessa förändringar, kan bilprovningen då bara registrera om den till högre effekt eller måste t.ex. en verkstad mäta och skriva ett papper?
Skulle vara tacksam för svar på vilka strypningar som finns och hur man går till väga för att avveckla dem (bilder o.s.v.) samt med omregistrering o.d.
Mvh
Billy