Strypt eller ostrypt till besiktningen?

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Tjenare

Skall regbesikta min KTM 525 EXC -05 motard snart....

För dom som inte vet så finns det väldigt lättillgängliga strypningar på en sådan hojj och min fråga är om jag skall regga in den med strypningarna 15Kw eller om det är lika bra att regga in den utan strypningarna ca 40Kw ??

Hur mycket billigare kan försäkringen bli om man reggar in den strypt, är det egentligen någon större skillnad ??

Vad händer om jag reggar in den som 15Kw, sen tar jag bort strypningarna och skrotar hojjen och mig själv i sidan på en bil ?

För och nackdelar ??

Jag reggadeprecis tillbaka min från 25kw till 40kw enbart för att OM det skulle hända nåt så lär ju försäkringsbolagen försöka komma undan annars.

Frågan är ju om du ens får billigare försäkring om du reggar in den på 15kw.
Ring försäkringsbolagen och kolla om dom går på just din hoj eller om dom tar ursprungseffekten från nåt register. Om dom går via register så blir det ju inte billigare om du reggar strypt.

dread skrev:
Tjenare

Skall regbesikta min KTM 525 EXC -05 motard snart....

För dom som inte vet så finns det väldigt lättillgängliga strypningar på en sådan hojj och min fråga är om jag skall regga in den med strypningarna 15Kw eller om det är lika bra att regga in den utan strypningarna ca 40Kw ??

Hur mycket billigare kan försäkringen bli om man reggar in den strypt, är det egentligen någon större skillnad ??

Vad händer om jag reggar in den som 15Kw, sen tar jag bort strypningarna och skrotar hojjen och mig själv i sidan på en bil ?

För och nackdelar ??

om du inte har begränsad behörighet på ditt A kort, så spelar det ingen roll, för då går FB på fulleffekt.

wonderwizard skrev:
om du inte har begränsad behörighet på ditt A kort, så spelar det ingen roll, för då går FB på fulleffekt.
Hur vet du det? Det beror ju på om dom går via eget allmänt register eller via vv's personliga register. Det varierar nog? :va

yonsson skrev:
Hur vet du det? Det beror ju på om dom går via eget allmänt register eller via vv's personliga register. Det varierar nog? :va

Samtliga bolag som jag har pratat med bryr sig inte om strypningar utan går på den maxeffekt som det går att få ut av hojen... Tyvärr för en annan men så har det varit för mig

Lycka till

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...