Strypt eller ostrypt reggning ?

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Tjenare

Skall regbesikta min KTM 525 EXC -05 snart....

För dom som inte vet så finns det väldigt lättillgängliga strypningar på en sådan hojj och min fråga är om jag skall regga in den med strypningarna 15Kw eller om det är lika bra att regga in den utan strypningarna ??

Hur mycket billigare kan försäkringen bli om man reggar in den strypt, är det egentligen någon större skillnad ??

Vad händer om jag reggar in den som 15Kw, sen tar jag bort strypningarna och skrotar hojjen och mig själv i sidan på en bil ?

För och nackdelar ??

Det kan skilja bortåt 15lök i försäkring på stypt mot ej strypt.
Exempel på folksam för mig på en 01 husa med 40kW var typ 18lök. Jag betalar idag 1300:- hel/hel för min 6kW husa 2005.

Orsakar jag en olycka i trafiken så kan jag få (borde få!) nedsatt ersättning pga det är inte fordonet som är försäkrat som jag smällt med. För min del spelar det inte så stor roll eftersom jag mest är ute efter stöldförsäkringen. Klotar jag på träning/tävling spelar det ju mindre roll vilken fösäkring jag har på hojen.

Vad står det i pappren på din hoj?
Står det 15kW så är det ju bara att skicka in pappren och se glad ut om du vill ha 15kW. Står det nåt annat men du vill ha 15kW så blir det ju krångligare för då måste du ju regbesiktiga den. Tvärtom om det står 15kW i pappren och du vill "göra rätt för dig" och regga den på fulleffekt så blir det ju samma förfarande.

Supermoto skrev:
Vad står det i pappren på din hoj?
Står det 15kW så är det ju bara att skicka in pappren och se glad ut om du vill ha 15kW. Står det nåt annat men du vill ha 15kW så blir det ju krångligare för då måste du ju regbesiktiga den. Tvärtom om det står 15kW i pappren och du vill "göra rätt för dig" och regga den på fulleffekt så blir det ju samma förfarande.

Jag har importerat hojjen och måste hur som helst regbesikta den. Tänkte bara om det är värt att skruva tillbaks strypningarna när jag skall in och besikta den.

dread skrev:
Jag har importerat hojjen och måste hur som helst regbesikta den. Tänkte bara om det är värt att skruva tillbaks strypningarna när jag skall in och besikta den.
jag hade reggat den på strypt effekt.. du kan endå försäkra den på fulleffekt om du vill sen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT