Strypsatser?!

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Är på G att köpa hoj nu men det blir förmodligen ingen som redan e strypt till 25kw.

Så då undrar jag, var får man tag på strypning. Kommer ihåg att jag varit inne på en hemsida där man kunde beställa strypningar till de flesta hojjar och det var relativt billigt.

Behöver man då lämna det till en firma som ska montera eller kan man göra det själv innan reg.bes.??

/Fredrik

Jag är ganska säker på att du inte kan göra det själv... Eller ja, nu lät det kanske fel. Det kan du säkert. Men då måste hojen köras i bänk så du kan bevisa effekten. Smidigast och billigast är att du lämnar in den på en auktoriserad verkstad och att mekanikern sätter dit strypningen. Då får du ett intyg som du visar på registreringsbesiktningen för att det ska bli godkänt. (regbes i detta fall om hojen är tidigare reggad = 600 pix)

Edit: Och strypningen beställer mekanikern åt dig (så gjorde jag, hoppas jag inte gjorde bort mig?!)

lycka till!

mc-kompaniet säljer 25kw strypningar för 1395:- med intyg och dom kan monteras själv, men då får du göra ett eget intyg på att du har monterat dom.

vadå intyg att den är på 25 kw? behöver man inte köra den i en bänk efter man strypt hojen och få papprena därifrån? eller räcker det med intygen därifrån, som man får från mc kompaniet, för att få papper på att hojen är på 25 kw? :confused:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8