strypsatser

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha R6-99
Tjena SportHoj Grabbar!
Jag undrar vart man kan köpa strypsatser till Motorcyklar billigt. Motorcykeln som jag äger är en Yamaha R6-99 och den är reggad som 25kw på papper. Men nu vill jag endats köpa strypsats utan intyg då det är redan reggad som 25kw. Kollade på Mc-kompaniet men deras satser kostar runt 1400 kr och har intyg. Har fått höra att man kan köpa strypningsbrickor för ca. 500 kr! Ni kanske kan berätta vad ni har fått betala samt om det finns länkar som säljer enbart strysatser!

Tack på förhand

Ljunghusen skrev:
2183085 Inte såvitt jag vet. Enklaste är att göra en ny tråd i allmänna forumet och be om måtten till brickorna, sen göra själv eller lämna bort jobbet.

Vad är det billigaste stället man kan köpa strypsatser ifrån som du känner till?

Vishy skrev:
2183100 Vad är det billigaste stället man kan köpa strypsatser ifrån som du känner till?

Satan nu råkade jag ta bort inlägget. Anyway är mc-kompaniet dom enda jag vet om.. Troligen dom enda som säljer!

Finns säkert nån annan som vill sälja sina brickor för en femhundring

Ljunghusen skrev:
2183107 Satan nu råkade jag ta bort inlägget. Anyway är mc-kompaniet dom enda jag vet om.. Troligen dom enda som säljer!

Finns säkert nån annan som vill sälja sina brickor för en femhundring

Som jag har fått höra så kostar det mesta att skaffa intyg, och eftersom motorcykeln redan är reggad som 25kw så behöver jag ingen intyg, utan endast brickorna!

Vishy skrev:
2183116 Som jag har fått höra så kostar det mesta att skaffa intyg, och eftersom motorcykeln redan är reggad som 25kw så behöver jag ingen intyg, utan endast brickorna!

Ja det är intygen man betalar för. Problemet är ju bara att hitta någon som säljer utan intyg. jag tror det blir svårt

För en femhundring får du lätt 4 st brickor gjorda hos någon metallfirma. Måtten är ju piece of cake att få fram på forumet

lånar tråden lite !
nån som kan ge en direct länk till en zx6r -98 25kw ?

Vishy skrev:
2183231 ca. 900 kr då? Jag är igentligen ute efter billigare än så! men visst är det intressant om man inte hittar några andra! tack för informationen
men varför ber du ingen ta de exakt måtten och sen gör egna/eller som du nämt ovan.. be nån firma såga till.. det är det allra billigaste sättet.. då du inte behöver intyget..

Bazooka skrev:
2183258 men varför ber du ingen ta de exakt måtten och sen gör egna/eller som du nämt ovan.. be nån firma såga till.. det är det allra billigaste sättet.. då du inte behöver intyget..

absolut, vart hittar jag måtten på strypningen??

Vishy skrev:
2183328 absolut, vart hittar jag måtten på strypningen??
kolla här på forumet.. typ i en R6 tråd.. måste vara nån som har det i, som skulle kunna plocka ut eller som har det liggandes och kan ge dig måtten..!! eller kolla på sånnan som säljer en R6 med strypning.. många gånger står det att man får den i en påse och då kan det inte vara så svårt att ta måtten..!

Vishy skrev:
2183328 absolut, vart hittar jag måtten på strypningen??

Jag har exact de strypningarna liggandes ute i garaget, kan fixa mått på dem efter helgen om det fortfarande är intressant?

Edit: Garaget ligger 3mil bort.. :huvet

kraschpuck skrev:
2186814 Min R6a har jag pressat till 206 km/h!! STRYPT!! :banana

Det var inte illa! hoppas min motorcykel ocksp kommer någonstans där i närheten!!
haha nu gäller det att strypa den också! fyfan vad det kostar pengar!

hur länge tar det att få brikorna och papprena från de här företaget ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg