Strypsatsalternativ

rxmoi

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2013
Hoj
HD Electra 1991
Hej

Med de nya reglerna för nya körkort till hojjåkare under 24 år behöver många hojjar strypas. Jag letar efter ett sätt att strypa en GSX 400 till 35 kw. Jag har redan hittat MC-kompaniets sats för 1800:- och snackat med tyska Alpha Technik som säljer samma kitt för 105€, men som inte vill sälja förbi sin svenska återförsäljare.
Båda priserna är ganska salta för fyra brickor!

Jag har funderat på att få hojjen uppmätt i en bänktest och med mätressultatet omregistrera hojjen.
Är det någon som har tips på andra alternativ?
Kan någon lägga upp en länk till ett strypintyg?
Tips på vart man i Göteborg kan bänktesta sin hoj?

Mikael

Last edited:
Att brickorna är dyra beror på att de är godkända som strypning till önskad effekt. Det blir garanterat dyrare att åka och försöka ställa in strypningen i en bänk.

Hej och välkommen förresten! Trevligt att du är här :)

Last edited:
Alpha Technik säljer väl till Sverige också.. gjort det förr. Bara beställ från deras hemsida och betala direkt på hemsidan. Tror dem kommer skicka det då tror knappast dem orkar sätta in pengarna osv igen på ditt konto.

Jag beställde min 25kW-sats (en fjuttig liten skruv) direkt från deras hemsida. Ramnummer som behövdes skrivas också, förutom märke, modell och årsmodell. Sen skicka pengar till dem gjorde jag via PayPal. Paketet låg i brevlådan inom en vecka :)

Tänk posetivt

Fick svar tidigare i dag av Alpha att de inte sålde till sverige och de hänvisade till MC kompaniet.
På Motorfestival on Tour 2012 http://northbike.se/motorfestival-on-tour-2012/ kunde man mäta upp hojjen för en hundring.

Jag skulle vilja mäta den före och efter modifiering. alpha har bara 25 kw kit och det är väl mycket strypning tycker jag.
Jag har även frågat Transportstyrelsen tidigare i veckan och väntar svar från dem om vad som krävs.

Som sagt ovan, tipsa gärna om alternativ som leder frammåt. Ett tips jag fått är att köpa via ebay.de där lokal tysk köper ut och skickar upp till sverige. Vill först kolla om man inte kanregga om på faktisk/bänktestad effekt.

Mikael

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP