Strypsats, var?

www.mc-kompaniet.se

edit: samma pris, och båda företagen köper in från samma ställe. men jag tror att mc kompaniet är mer känt för det dem gör.

Mckompaniet har sats som du får sätta dit själv. Antingen trotteln eller insuget. I min satte vi en skruv i gashantaget o gick fint o bes.(:

En GSXR 1000 går inte strypa till mellan klass. Ändrade regler har jag för mig.

Ring Bilprovningen och kolla för säkerhets skull.

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW

Jo det går att få tag på billigare.
Har för mig att båda de där två återförsäljarna köper från http://www.alphatechnik.de/ så skippa mellanhänderna och köp direkt därifrån och spara 800 kr
http://www.alphatechniksql.alphapla...Leistungsänderungen Motorrad&aog=yes&74768596

den länken är bara att använda och välja din hoj och beställa :)

Står ganska bra om detta i en annan SH tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220089-Det-mesta-om-25kW-strypkit

Tackar!

A2 (mellanklass) 2-hjulig MC, maxeffekt 35 kW, vikt/effektför-hållande max 0,2 kW/kg, får endast strypas från max dubbla effekten, eller 3-hjulig MC, maxeffekt 15 kW

Det lät inte bra, får ringa och kolla idag. Tack.

Ringde bilprovningen idag. Enligt honom jag pratade med finns det inga regler angående strypning, mer än att man ska ha med sig intyget som berättar effekten, och att man intygar att man har monterat strypningen.

Dessa regler kommer att börja gälla från och med 19 januari 2013, men om man har tagit mellankortet innan dess så gäller fortfarande dom gamla reglerna. Dvs 25kW viktförhållande 0.16kW/kg oberoende av tidigare effekt.

Har haft kontakt med transportstyrelsen för att avklara såna frågor.

Jag vågar påstå att den literklubban kommer att gå som en påse nötter. Halvvägs genom säsongen kommer den ha sotat igen helt.:brinnerup:glömdet

Ska man köra 25 kw strypt, kör fan inte en gixxer 1000... Vad är poängen med det mer än att det ser COOLT ut? Köp nått som funkar på riktigt istället...

Trygghansa samt Bilsport & MC försäkrar endast på tillverkarens specade orginaleffekt. Till följd av att dom sänkt premien dock antar jag? Drygt 1000 spänn månaden avställningsbart för min 107kw Ninja körkort ett par veckor innan försäkringstagandet.

Trygghansa samt Bilsport & MC försäkrar endast på tillverkarens specade orginaleffekt. Till följd av att dom sänkt premien dock antar jag? Drygt 1000 spänn månaden avställningsbart för min 107kw Ninja körkort ett par veckor innan försäkringstagandet.

Länsförsäkringar tar på effekt.

Edit: Bilsport och MC försäkrar väl inte sporthojar?

Jag fick ett paris av dom som skulle kunna tyda på att dom inte gör det nej :-)

Jo det går att få tag på billigare.
Har för mig att båda de där två återförsäljarna köper från http://www.alphatechnik.de/ så skippa mellanhänderna och köp direkt därifrån och spara 800 kr
http://www.alphatechniksql.alphapla...Leistungsänderungen Motorrad&aog=yes&74768596

den länken är bara att använda och välja din hoj och beställa :)

Står ganska bra om detta i en annan SH tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220089-Det-mesta-om-25kW-strypkit

Kan passa på att vidarebefordra svaret jag fick från dom när jag mailade.

Thanks for your inquiry, but we have to ask you to get in touch with our Swedish representative; that is:

MC-Kompaniet
Väringsvägen 1
Box 116
S-54015 Väring

Är det någon som har beställt därifrån med framgång?

Länsförsäkringar tar på effekt.

Edit: Bilsport och MC försäkrar väl inte sporthojar?

Tar länsförsäkringar på effekt? Har nämligen länsförsäkringar på min 600 monster. Den är på pappret 25Kw, på försäkringspappret är den 44 (ingen aning om vart de fick det ifrån) och i verkligheten strax över det. Har en supersport 900 i hushållet också och den är faktiskt billigare även fast det är betydligt mer hästar att leka med. Även den länsförsäkringar

Tar länsförsäkringar på effekt? Har nämligen länsförsäkringar på min 600 monster. Den är på pappret 25Kw, på försäkringspappret är den 44 (ingen aning om vart de fick det ifrån) och i verkligheten strax över det. Har en supersport 900 i hushållet också och den är faktiskt billigare även fast det är betydligt mer hästar att leka med. Även den länsförsäkringar

Nu har jag i och för sig inte satt mig ner och ringt runt utan bara använt deras räkna och försäkra funktion på sidan. Men det varit en enorm skillnad på en 25kw (GSX-R 750 förvisso) och en original GSX-R 1000. Ungefär 25 000:- i skillnad till och med.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!