Strypsats till Ducati Monster 800 -03

Mseth

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2018
Hoj
Ducati Monster 800 -03
Hejsan!

Helt ny på forumet men skulle behöva hjälp med en fråga som jag inte funnit något svar på (trots timmar av letande). Har en Ducati Monster 800 -03, 54 kw som jag skulle vilja strypa till under 35 kw. Letat efter strypsatser överallt. Snackat med bla dom på Mc-kompaniet men dom säger att det inte finns till denna hojjen..

Ser att det finns 25 kw strypning till Monster 800S i.e. som också har urspringseffekt 54 kw. Är det någon som har erfarenhet av detta? Funkar den strypningen till min hoj?
Har jämfört Ducati Monster 800 med Monster 800s och hittar typ inga större skillnader alls. Dom på Mc-kompaniet avrådde mig från att köpe denna, då de inte kunde garantera att det kommer gå igenom besiktningen. Men har svårt att tro att det inte skulle funka. Kommer ta bort strypningen direkt efter, vill bara regga den som a2 hoj.

Här är förresetn länken till strypningarna, antar det är vanliga throttle strypningar.
---> https://mc-kompaniet.se/app/uploads/2017/01/25kw.pdf
Tack sålänge

Mvh M

Borde passa kan jag tycka. Din är ju också i.e. (alltså inte förgasare).

Mc-kompaniet tror jag inte har speciellt bra koll på Ducati, hör med Biscaya i Hol, Italia bike center i Arboga eller möjligtvis Claessons i Bromölla, någon av dessa har säkerligen kunskap nog att ge ett rakt svar.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP