Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
aldrig hört talas om någon som säljer effektintyg löst utan strypningen.. saken är ju den att intyget är för just DEN hojjen, valen du har är vad jag känner till att antingen beställa nytt strypkit eller att ta maskinen till en så kallad bromsbänk? ska om jag förstått det rätt finnas specifika bänkar som kan mäta upp effekten på hojjen och även intyga det på papper som gäller när du väl ska regga om den.
det har ja dock väldigt dålig koll på så bättre någon annan här svarar på det.
Lite detta min polare undrar måste ju gå att tillgå ett papper av någon som besitter kunskapen och bromsbänk. Måste man har nån typ av licens eller på något sätt vara certifierad för att få lämna ut effektintyg eller räcker det att gå till någon som äger ett företag inom motorbranschen samt innehar en bromsbänk?
Nej det räcker inte med att boris racingtjänst AB äger en dynobönk för att få utfärda intyg som SBP godtar. Och de företag som utfärdar intyg tar mer för dessa än vad det kostar att köpa ett strypkit med rätt papper från någon av de stora tillverkarna tex alphatechnik. Att ordna fram egna papper gör man bara när det inte finns komersiella strypkit att tillgå.
Rätta mig om jag har fel, men.....din racingtjänst kan väl bänka hojen förutsatt att du kikar in hur strypningen är gjord och att du sen också skriver ett intyg på hur strypningen är utförd? Sen att det inte är ekonomiskt försvarsbart är en annan sak.
För trådskaparens kompis är det bara att gilla läget. Den enklare vägen. Beställ ett kitt med intyg(kostar halva priset via ebay). Låt den monterade kittet sitta i och besikta med intyget i hand.
Visst kan väl vem som helst som har en bänk göra en bänkning och titta på strypningarna och skriva intyg.
Men det är ju ganska onödigt arbete om bilprovningen sedan i alla fall inte godtar det intyget.
Det Boris menade var inte att inte vem som helst kan bänka hojen.
Det han menade var att det är bara vissa som kan utfärda intyg som bilprovningen accepterar.
Och det var ju det som var intressant för TS. Att få ett intyg som bilprovningen accepterar. Han ville inte ha ett intyg att hänga på väggen.
Jag fick "papperet" på köpet av min verkstad när jag mappade min hoj till 25kw - 700kr för allt.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |