Strypningsfråga

......... tänkte att jag lär mig strypa den så om jag skickas på flygande besiktning så hinner man sätta dit allt igen :)

Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning! :brinnerup

Ok aaa :) Jag mailade Mc-kompaniet för att se exakt hur den är strypt :)

Tack för dina tips:tummenupp

det var så lite så, man längtar tils dagen man kan slänga strypningarna åt h*****e :banana

När jag besiktade min hoj till 25kw så var det jätte noga med hur den var strypt för var tvunget att stå med i regbeviset :va

Last edited:
Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning!

behöver väl inte vara auktoriserad verkstad, räcker väl med att man har ett intyg på att den är monterad på korrekt sätt?

behöver väl inte vara auktoriserad verkstad, räcker väl med att man har ett intyg på att den är monterad på korrekt sätt?

Ja, det verkar som det är så enkelt nu! :va
Tidigare har det krävts betydligt mer kontroller/intyg!

Men jag vet inte om det krävs nåt annat/mer om cykeln har fått anmärkning på strypningen vid flygande!

Last edited:
det var så lite så, man längtar tils dagen man kan slänga strypningarna åt h*****e :banana

När jag besiktade min hoj till 25kw så var det jätte noga med hur den var strypt för var tvunget att stå med i regbeviset :va

Ja verkligen gör man det :D

Hmm det står bara på mitt papper från Bilprovningen att "Fordonet har godkänts vid Registreringsbesiktningen"

Är det något mer papper man ska ha?:confused: För isåfall fick jag inte det med när jag köpte hojen.

Hittade förresten i registreringsbeviset under övrigt som du sa:) att

"Motoreffekt sänkt från 85 kw genom begänsning av insug samt förgasare"

Last edited:
Garanterat brickor i burken samt en spärr te gasvajern, lätt som en plätt att ta bort.

Blir du stoppad och åker dit på strypningen, även om du monterar tillbaks den, så måste du fortfarande ha intyget från en auktoriserad verkstad om att strypningen är återställd när du åker in på registreringsbesiktning! :brinnerup

Om man blir stoppad OCH åker dit på strypningen så har man sannolikt större problem än att få den genom en besiktning?

Kan vara trottelstopp i förgasaren och brickor i insugen, eller mellan insugen och topplocket. Har brickor just mellan insug och topp på en xj900 så det kan vara lika på din:)

Jag måste bara kolla en sista grej.. Jag har Registreringsbesitkningspapper och kvittot från Ava Mc som utförde strypningen. Är det något mer papper jag ska ha?

Har tittat runt lite och de två papper som heter effektintyg och monteringsintyg har inte jag... Är det något som lämnas till besiktningen, eller får man tillbaka dem efter att besiktningen är godkänd? eller ska jag ha dem själv?

För om det är så att jag måste ha något utav dem så har jag ett problem :gnissla

Jag måste bara kolla en sista grej.. Jag har Registreringsbesitkningspapper och kvittot från Ava Mc som utförde strypningen. Är det något mer papper jag ska ha?

Har tittat runt lite och de två papper som heter effektintyg och monteringsintyg har inte jag... Är det något som lämnas till besiktningen, eller får man tillbaka dem efter att besiktningen är godkänd? eller ska jag ha dem själv?

För om det är så att jag måste ha något utav dem så har jag ett problem :gnissla

Bilprovningen brukar behålla de papperna vid reg-bes.
(Vilket jag delvis antydde i det tidigare inlägget ovan!)

Om man blir stoppad OCH åker dit på strypningen så har man sannolikt större problem än att få den genom en besiktning?

Hinner man se Herr P, mitt i gatan står, så körde man inte tillräckligt fort :näsblod :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...