strypningar!!

Stålberg

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
Ktm 640 -02
Tjena alla!

Jag undrar var strypningarna sitter på en KTM 640 -02 o hur i H*****e :huvet jag får bort skiten, gillar inte att köra trimmad moppe... känns som jag e förbi det stadiet!
tacksam för alla svar

Stålberg skrev:
Tjena alla!

Jag undrar var strypningarna sitter på en KTM 640 -02 o hur i H*****e :huvet jag får bort skiten, gillar inte att köra trimmad moppe... känns som jag e förbi det stadiet!
tacksam för alla svar

Lustigt att det sitter kvar strypningar på en 02:a!
Skulle gissa på att det är som dom nya LC4:orna, å då kan det sitta gnistgaller i ljuddämparen, ett plastlock för luftburken och ev. ett trottelstopp i förgasaren.

Bara å riva dän!

Last edited:
Lunkan skrev:
Skulle gissa på att det är som dom nya LC4:orna, å då kan det sitta gnistgaller i ljuddämparen, ett plastlock för luftburken och ev. ett trottelstopp i förgasaren.

Bara å riva dän!
borde vara kombinerat med annat huvudmunstycke också :confused:

Lunkan skrev:

Bara å riva dän!
nja. trottelstopp på en vakum fugge tror jag inte på. däremot har dom en EPC mojäng som funkar nästan lika dant.

Men sågar du av toppen på luftburken. byter ljuddämpare o smaskar i större munstycke i förknasaren så ska den gå bra sen. många säger att det inte gör nån skilnad om man kopplar bort epc kontakten men många bäckar små som det heter. vill du sen ha lite mer pulver i den så kan jag rekomendera en mikumi TM-40 förgasare till den. då händer det grejer. jag fick ut 50hk o 60 Nm ur min 02:a med ovanstående "trimm".

fint med lite goa tips.. vart kan jag hitta denna "mikumi TM-40" och vad ligger den på i prislistan ung??

Stålberg skrev:
fint med lite goa tips.. vart kan jag hitta denna "mikumi TM-40" och vad ligger den på i prislistan ung??
finns o köpa hos lelles bl.a kostar lite över 3000kr.
går ju aldeles utmärkt med en begagnad oxå.

Stålberg skrev:

Jag sålde av min sista begagnade för 1.200:- så någonstans därikring ska du kunna hitta fuggar i gott skick för. Notera att du inte får någon effektökning med en fallförgasare som TM40, men däremot bättre gasrespons och acceleration (genom bl.a. acc.pumpen och avsaknaden av vakuumfördröjningen).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT