Strypningar på KTM 525 EXC

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Har köpt en KTM 525 EXC och som tidigare crossåkare har jag ingen aning om det sitter nå strypningar på endurohojjen.

Är det någon som kan ge mig bra info om vad det sitter för strypningar på KTM 525 EXC -05 och hur man ändrar dom ??

dread skrev:
Har köpt en KTM 525 EXC och som tidigare crossåkare har jag ingen aning om det sitter nå strypningar på endurohojjen.

Är det någon som kan ge mig bra info om vad det sitter för strypningar på KTM 525 EXC -05 och hur man ändrar dom ??

Det sitter ett trottelstop i fuggen. Öppna locket, ersätt skruven/bulten med liten insexskruv som du ska fått med. Kanske sitter det ett gnistgaller i slutdämpen med. Luftburkens lock ska du ta bort oxå.

Grattulerar till en fin moppe! :banana

Akra-Linkan skrev:
Det sitter ett trottelstop i fuggen. Öppna locket, ersätt skruven/bulten med liten insexskruv som du ska fått med. Kanske sitter det ett gnistgaller i slutdämpen med. Luftburkens lock ska du ta bort oxå.

Grattulerar till en fin moppe! :banana

Jag har inte fått hem hojjen än! Hört att det skall följa med en lite påse med alla strypgrejjorna på sidan om, vad innehåller den påsen? Sitter strypningarna på eller får man dom på sidan om? Finns det nå "ostryp"-grejjor som man måste montera?

Måste man besikta hojjen eller får man papper som bara är att fylla i och skicka in?

Hojjen kommer från en finsk KTM Dealer och han skulle skicka med CoC intyg o alla papper som hör till hojjen. Någon som kan säga exakt vad jag ska se till att det skickas med för papper, extradelar mm???

dread skrev:
Jag har inte fått hem hojjen än! Hört att det skall följa med en lite påse med alla strypgrejjorna på sidan om, vad innehåller den påsen? Sitter strypningarna på eller får man dom på sidan om? Finns det nå "ostryp"-grejjor som man måste montera?

Måste man besikta hojjen eller får man papper som bara är att fylla i och skicka in?

Hojjen kommer från en finsk KTM Dealer och han skulle skicka med CoC intyg o alla papper som hör till hojjen. Någon som kan säga exakt vad jag ska se till att det skickas med för papper, extradelar mm???

Du får en liten påse med annan nål, insexskruv....tror d va nått mer men kommer inte på det nu. Om du köper den av en finne så är den nog inte klar i sverige för reggning. Gissar att du måste göra en regbesiktning med CoC intygen i handen. Bra pris?

Akra-Linkan skrev:
Du får en liten påse med annan nål, insexskruv....tror d va nått mer men kommer inte på det nu. Om du köper den av en finne så är den nog inte klar i sverige för reggning. Gissar att du måste göra en regbesiktning med CoC intygen i handen. Bra pris?

Jaru annars skulle jag inte åka till Finland och köpa den :)

Jag gissade oxå på det, men det är ju bra att jag får med alla papper o CoC intyg från finska KTM. Handlarn ringde o sa åt KTM Finland att han skulle exportera hojjen så dom skulle skicka alla nödvändiga papper !

Akra-Linkan skrev:

Ringde till KTM Scandinavia aldeles nyss. Dom sa att det är bara för mig att skicka in CoC intyget till Vägverket o fixa trafikförsäkringen. Sen är det bara tuta och köra :). Behövs ingen regbesiktning....

Men åter till frågan om strypningar. Är det någon som vet av erfarenhet exakt vad det är för grejjor som följer med hojjen på sidan av och vad det är som sitter på? Och vad är det som skall göras för att ta bort alla strypningar ?

Nu har jag fått all information om någon kanske vill veta !

Hojjen levereras med alla ostrypgrejjor i en påse på sidan om

- Trottelstopp, byter ut en skruv med en medföljande insektsskruv
- Byter ut nålen
- Tar bort locket på luftburken
- Slår ut Gnistgallret som sitter i ljuddämparen

That´s it !!

dread skrev:
..byter ut en skruv med en medföljande insektsskruv
Vingmutter, grispitt o nu insektsskruv. (Ta inte illa upp, tycker bara det är en kul felstavning.) :)
'Andvändare' hör väl oxå biologivärlden till.
/u

dread skrev:
Jaru annars skulle jag inte åka till Finland och köpa den :)

Jag gissade oxå på det, men det är ju bra att jag får med alla papper o CoC intyg från finska KTM. Handlarn ringde o sa åt KTM Finland att han skulle exportera hojjen så dom skulle skicka alla nödvändiga papper !

Får du inte betala en massa straffavgifter när du importerar en ny hoj? Kanske inte gäller från finland?

Manne skrev:
Får du inte betala en massa straffavgifter när du importerar en ny hoj? Kanske inte gäller från finland?

Ja man får betala moms om man importerar en "ny" hojj, men jag tar in en begagnad. För att den skall räknas som begad ska den ha tagits i bruk innan köpet 6 mån eller 600 mil !!

hompa skrev:
Ja man får betala moms om man importerar en "ny" hojj, men jag tar in en begagnad. För att den skall räknas som begad ska den ha tagits i bruk innan köpet 6 mån eller 600 mil !!

Fakk, blandade i hop dig och dread, sorry

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...