Strypningar på Honda NSR

weeeiii skrev:
en snabb fråga bara... förra ägaren satte på ett jollymoto system på NSRen. vet dock inte om man bytte huvudmunstycke. min går ganska dåligt... toppar 130. kan de ha nåt med munstycket att göra?? inget fel på RC ventilen, redan renoverad!

Ja, det kan det.
 
på min blackbox är det 3st sladdar som har kopplats om. svart till svart, blå till blå och rosa till rosa.

kan det skada om ja provar o kopplar om lite o testar om de funkar??

eller någon som kanske vet hur man kopplar?


(Edit) ..de e lugnt, fixade grejen idag=)
 
Last edited:
cRoC skrev:
Ja, det kan det.
Ofan??

Jag har nått skit med min nu, gör bara 130, har drevat om den nu så nu kan den gå snabbare, men den orkar inte. Vad är det troligen?

Om ni ligger i 100 knyck med varvräknarn på 7000, orkar era hojar hålla den där då? det gör ioftast inte min! Måste fixa detta så den går som den ska

Rejsade med en V70, tog den i starten, och upp till typ 80, sen började den få upp ångan och kom ikapp mer och mer, men sen avbröt vi rejset... Kort raka... Det va 140 hästars V70, dom borde man väll dra ifrån rätt bra?
 
NSR_Martin skrev:
Ofan??

Jag har nått skit med min nu, gör bara 130, har drevat om den nu så nu kan den gå snabbare, men den orkar inte. Vad är det troligen?

Om ni ligger i 100 knyck med varvräknarn på 7000, orkar era hojar hålla den där då? det gör ioftast inte min! Måste fixa detta så den går som den ska

Rejsade med en V70, tog den i starten, och upp till typ 80, sen började den få upp ångan och kom ikapp mer och mer, men sen avbröt vi rejset... Kort raka... Det va 140 hästars V70, dom borde man väll dra ifrån rätt bra?

samma skit med min....kanske toppar 140-145....kört mot en ibiza cupra och det är jämnt upp till 70-80 sen swischar den förbi.....visserligen är det en skapligt kvick bil men vafan rg125an hängde ju på en s40 t4 (200hk) upp till 130
 
NSR_Martin skrev:
Ofan??

Jag har nått skit med min nu, gör bara 130, har drevat om den nu så nu kan den gå snabbare, men den orkar inte. Vad är det troligen?

Om ni ligger i 100 knyck med varvräknarn på 7000, orkar era hojar hålla den där då? det gör ioftast inte min! Måste fixa detta så den går som den ska

Rejsade med en V70, tog den i starten, och upp till typ 80, sen började den få upp ångan och kom ikapp mer och mer, men sen avbröt vi rejset... Kort raka... Det va 140 hästars V70, dom borde man väll dra ifrån rätt bra?

En v70 på 140 hk gör 0-100 på över 10 sekunder, så det är nog något skumt med din hoj.

Med en så effektsvag hoj kan det vara lite svårt att hålla precis 100, speciellt när det blåser. På en hoj med bättre bottendrag och mer effekt är det bara att gasa lite men på en 125a måste man växla ner om det ska hända nåt.

Kanske är det bestyckningen ja. Har du kollat avgasporten? Gör ett komptest också :)
 
Tack för hjälpen.

Precis, så det är inget onormalt att den inte orkar vid det vartalet och farten? Spelar inte så stor roll, ligger aldrig så, ligger ju alltid i 110-120 iaf om man ska "touringåka"

Ska kolla det, dom sa att avgasporten va som den ska på servicen, om man kan lite på det är en annan sak.
 
Hmm... Vad gör det för skillnad?
Vad gör det för skillnad på och höja nålen, jämfört med att byta munstycke?
 
NSR_Martin skrev:
Hmm... Vad gör det för skillnad?
Vad gör det för skillnad på och höja nålen, jämfört med att byta munstycke?


Jag editade.. Tänkte fel. När du kör i 100 håller du ju lätt över halvgas.
 
Jupp...

Om jag håller fullgas eller 3/4 i 100 spelar inte så stor roll. Då borde det inte hjälpa med att flytyta nålen va?

Får väll köra en sväng, skruva bort stiftet o kolla...
 
Kör jag i 100 med 3/4 gas och krämar rullen till botten händer absolut ingenting.. Får växla ner ett eller två snäpp.
 
Bump of a lifetime.

Ny säsnong - nya avstrypningsförsök. Idag försökte jag ge mig på blackboxen, tror jag. Under tanken skulle den tydligen sitta då så jag kollade. Men då jag inte har någon aning om hur den ser ut så tog jag lite bilder på vad som troligast är den. Så nu är det upp till er, ska jag klippa några kablar på den här? :gnissla

Den guldliknande toppen är väl ungefär 2x2x2 cm stor.

Bilder:
Photo0085.jpg

Photo0086.jpg

Photo0087.jpg

Edit: Den satt altså i en gummigrej, fastklämd bakom luftburken.
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top