Strypningar på Honda cbr 600 -93

Mr-Andersson

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Skara
Hoj
KTM 990 superduke
Någon som har några tipps om man vill rycka strypningarna .??? :va
Tog bort vänser kåpa dag.,.det såg äckligt trångt ut.....

Mvh:Johan
 
gör såhär,

1. ta bort alla kåpor
2. ta bort sadel och tank
3. skruva isär luftburken men låt den del som sitter fast i förgasarna vara kvar
4. ta förlängningshylsor till ett spärrskaft eller nåt annat långt och lossa klammerna som håller insugsgummina
5. bryt hela förgasarbryggan bakåt mot sadeln och bryt loss strypbrickorna för insugsgummina

tog ett jävla tag innan man fattade hur man gör det enkelt för sig men på det här sättet slipper du ta lös gasvajrarna och choke kabeln

gjorde detta idag och det tar inte mer än 10 min när du plockat av kåporna
 
nej dom ska bara vara intryckta i gummit, ligger bakom en kant i insugsgummit.. jag antar att du har strypbrickor men du kan ju ha trottelnåls stopp eller nåt också men det tror jag inte

när du plockat isär kommer du se hur du ska göra
 
Har inte provat än...kommer i veckan.......kommer bli så kul att känna skillnaden..skarattar redan nu :banana .......heheh
 
Ojojoj lägesen man kollade denna tråd, men d verkar ju inte som om jag missat nåt :) men till saken...var borta i garaget å kika lite tog bort kåporna lyfte tanken plockade isär luftburken och kollade ner på strypningsbrickorna åå jisses va långt ner dom satt. Om jag förstår författarna i tråden rätt så ska man lossa på insugsgummina och "bryta" förgasardelen bakåt och på så sätt kunna pilla ut brickorna, d verkar riktigt krångligt/trångt och om man vill ha tillbaka brickorna kan man göra på samma sätt fast tvärtom eller måste man plocka ner hojen mer?? :confused:
 
japp bryt loss förgasarbryggan när du lossat på klammerna från insuget, ta loss insugsgummina från förgasarbryggan och då är det bara att trycka ut brickorna.. piece of cake :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top