Strypningar på Gpz600R -89

Robban_R1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Tidaholm
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
Hej

Tänkte höra med er här , OM det sitter några strypningar på Gpz600R i från fabriken ?

Har nämligen läst någonstanns på nätet att vissa har plockat bort dessa och höjt effekten.

Vart isåfall finns dessa ?
Någon som vet exakt vart dom sitter.

Visseligen är cykeln direkt importerad , så då kanske dom inte finns kvar ?

Samt är det någon som vet topphastigheten på denna motorcykel ?

Hoppas på svar.
Mvh
Robert
 
Robban Gpz600R skrev:
Hej

Tänkte höra med er här , OM det sitter några strypningar på Gpz600R i från fabriken ?

Samt är det någon som vet topphastigheten på denna motorcykel ?

Jag hade en -85 och den gjorde väl ca 210 på mätaren. Det var ingen trevlig upplevelse kan jag tillägga. 75 hk var det i den. Vet inget om några strypningar.

BTW, -89 heter den väl GPX600R?

[Edit]Har du en bild? Tror nämligen inte att det är en -89 om det står GPz600R på den.[/EDIT]
 
Igentligen heter den ZX600A
Och det ska vara en GPZ600R.
82Hk är det i denna maskin enligt reg.papper iallafall.

Visst kan jag fixa en bild imorgon. inga problem.

Vad skiljer imellan GPX och GPZ ?
 
Jag är inte helt säker, men jag tror bestämt att dom fanns samtidigt en period. GPZ fanns 85 till 90 var det väl, men GPX kom 88 och fanns kvar en bra bit in på 90-talet (typ 96 eller nått). Jag har iaf sett GPZ från 89, och min GPX är från 88.

Skillnaderna var väl bromsar, ram och kanske motor.
 
Robban Gpz600R skrev:
Igentligen heter den ZX600A
Och det ska vara en GPZ600R.
82Hk är det i denna maskin enligt reg.papper iallafall.

Visst kan jag fixa en bild imorgon. inga problem.

Vad skiljer imellan GPX och GPZ ?

Hittade dessa sidor med lite info:

Länk1
Länk2
 
Kan vara så att hojen är gammal och inte vill röra på sig, vilket du upplever som en strypning?
Skämt åsido, hade en -85:a och det var gött klipp mht ålder och storlek. Håll bara koll på ventilerna!
 
JIMMY
Vad menar du med att hålla koll på ventilerna.

Några tips och råd ?
Samt vad ska jag koll efter och ev. justera. ( spel medmera )

Får väll inhandla mig en Haynes Rep.handbok.
 
Kwakern är känd för lite veka ventilsäten som s.a.s. sätter sig och ser ut som trattkantareller. En ventiljustering tar tillfälligt bort symptomen men de återkommer. Jag hade även lite problem med anti-dive:en, men då köpte jag en hoj som rullat 1500 mil på 13 år.... Lycka till, och när du tröttnar på den :huvet , köp en blade!!! :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top