Strypningar på en DT125R

Ja undrar också faktiskt.
I mina papper står det att det är annat topplock och avgassystem för att få 9 kw.
 
Börja med att ta bort kröken, titta om det sitter någon där. 90 % chans på att det sitter en liten bricka där.
 
Du kan inte ta bort kröken och kolla om den sitter där.
Du måste kapa av den precis där den blir tjock, kröken dvs...och sen kolla.

Den sitter i kröken.


Btw, är den tysk?
 
Min är svensk. Jag har hört att det ska vara lätt att ta bort strypningarna på min dt 125r -98. Måste man alltså såga av och svetna ihop mm? Den är strypt med annat topplock också.
 
shoik skrev:
btw????
nej inte den jag pratar om i alla fall

Vad menar du då?


gringoo: alldeles riktigt, kapa och sen svetsa. Den är knappast strypt i topplocket, vem säger det/hört det? hur ser toppen ut?
 
De står på pappret.
Nånting så här:
"Orginal 18 kw. Strypt efter bestämmelser till 9 kw genom annat topplock och avgassystem."
 
Det låter konstigt. Isåfall är det den ända jag har hört som har annat topplocka som skulle vara strypt.
 
Så här står det faktiskt :)
Fordonsidentitet osv.
Effekt : 9 kw
Övriga tekniska data: Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt. Ursprungligen effekt 18 kw sänkt genom ändrat avgassystem och annat topplock

Exakt så står det på lappen. De borde väl stämma?
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top