Strypningar i RS125

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Tjena, jag ska besikta min aprilia rs125 -02, jag har en strypning i ett extra avgassystem men det är fel diameter i den. Den strypningen är på 8 hästar. Vet någon vilken diameter hålet i brickan ska vara för att det ska vara 15?

YEAH! :yoparty
 
om man besiktar så kollar dom inte effekten så du behöver inte bry dig.
 
DJM skrev:
om man besiktar så kollar dom inte effekten så du behöver inte bry dig.

Ibland gör dom det, dom kollar alltid effekten vid inreggning om det inte är dåligt väder, och det ska jag göra.
 
GSF wannahave skrev:
Ibland gör dom det, dom kollar alltid effekten vid inreggning om det inte är dåligt väder, och det ska jag göra.


jaha, vid inreggning, trodde det bara var en vanlig besiktning, sorry :död
tyvärr har jag ingen strypning så jag kan inte mäta.

koppla ur avgasporten så blir det inte heller lika mycket effekt.
 
DJM skrev:
jaha, vid inreggning, trodde det bara var en vanlig besiktning, sorry :död
tyvärr har jag ingen strypning så jag kan inte mäta.

koppla ur avgasporten så blir det inte heller lika mycket effekt.

hmm ja det var faktiskt en idé, men jag tror nog inte det kapar 18 hästar, eller är det så pass att den gör det?
 
GSF wannahave skrev:
hmm ja det var faktiskt en idé, men jag tror nog inte det kapar 18 hästar, eller är det så pass att den gör det?


Den mördar inte 18 ponnys, blir bara slö på toppregister, du kanske får bort 5hk.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top