strypningar 660?

john-doe

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
ktm 660
hei der...

håper noen her kan hjelpe meg.
fikk min 660 06mod idag, helt ny, startet den og kjørte 5-10 min,
har så byttet dysen og nålen + throttlestopperen som fulgte med, fjernet også lokket over luftfilterboxen, men nå er den umulig å kicke igang, måtte sku den igang med 4-hjulingen og så vil den ikke gå på tomgang....

satte den nye nålen i samme possisjon som den som stod i, 3 hakket opp fra bunnen, er det feil? er det flere strypninger jeg som må fjernes?

har prøvd å søke på forumet, men finner ingenting som hjelper meg...

det handlar om teknik när man kickar efter några mil kommer du få in tekniken, finns några trådar om hur man kickar bästa! Jag har för mig att det ska finnas en strypning i avgassystemet också?

Krille-666 skrev:
2154312 det handlar om teknik när man kickar efter några mil kommer du få in tekniken, finns några trådar om hur man kickar bästa! Jag har för mig att det ska finnas en strypning i avgassystemet också?
joda, har lest det, problemet er bare at den må ha litt turtall for å i det hele tatt starte og gå... må av og på med gassen for å holde liv i den.

når jeg kjører og slår av på gassen så smeller det og ettertenner vilt i mufflerene.... kjennes ut som veldig gal blanding eller at den får falsk luft...
har forresten sjekket for falskluft, så det er det ikke..

john-doe skrev:
2154404 joda, har lest det, problemet er bare at den må ha litt turtall for å i det hele tatt starte og gå... må av og på med gassen for å holde liv i den.

når jeg kjører og slår av på gassen så smeller det og ettertenner vilt i mufflerene.... kjennes ut som veldig gal blanding eller at den får falsk luft...
har forresten sjekket for falskluft, så det er det ikke..

Verkar som den får för lite bränsle ??..Prova att flytta nålen uppåt ett snäpp eller 2... Vilket huvudmunstycke har du ?

Ang. tomgången...Reagerar den inte på tomgångsskruven ??

Folkezx9r skrev:
2154472 Verkar som den får för lite bränsle ??..Prova att flytta nålen uppåt ett snäpp eller 2... Vilket huvudmunstycke har du ?

Ang. tomgången...Reagerar den inte på tomgångsskruven ??

vet ikke vilket munstycke det er, fulgte med en liten box med en nål, en dyse\munstycke og throttlestopperen, fikk beskjed av forhandleren at disse måtte byttes+ av med lokket på luftfilterboxen, så skulle den være ostrypt...

den gikk jo mye bedre nå, men jeg må sku den opp i fart og sparke i 2 gir for å få startet den, og hvis jeg slipper gassen så dør den :(

john-doe skrev:
2154497 vet ikke vilket munstycke det er, fulgte med en liten box med en nål, en dyse\munstycke og throttlestopperen, fikk beskjed av forhandleren at disse måtte byttes+ av med lokket på luftfilterboxen, så skulle den være ostrypt...

den gikk jo mye bedre nå, men jeg må sku den opp i fart og sparke i 2 gir for å få startet den, og hvis jeg slipper gassen så dør den :(

Det sitter 165 original (ialla fall på 04:an)

Prova att skruva åt tomgångsskruven.. Den svarta plastratten som sticker ut på vänster sida om motorn...när du har motorn igång. Håll den på lite gas , skruva åt o se om den till slut får tomgång. Borde vara den tycker jag ??

O om den skjuter o smäller när du slår av på gasen så går den för snålt.... Byt huvudmunstycke till 170 o se vad som händer. Det handlar inte om många kronor...

john-doe skrev:
2154248 satte den nye nålen i samme possisjon som den som stod i, 3 hakket opp fra bunnen, er det feil? er det flere strypninger jeg som må fjernes?
På min (-04) så ska nålen vara i ett annat läge. Minns dock inte riktigt... 4:e uppifrån?

Står i manualen i alla fall... Finns en sammanfattning för förgasarinställningar på nån sida. Där står även vilken storlek det ska vara på munstyckena.

/Lucky9

takk så mange for alle svar.
fant feilen, nålen stod ett hakk feil.
nå starter den greit og går bra :banana

john-doe skrev:
2156139 takk så mange for alle svar.
fant feilen, nålen stod ett hakk feil.
nå starter den greit og går bra :banana

För att citera Kevin Spacey i filmen "American Beauty"...

I rule! ;)

Bra att du hittade felet iaf.

/Lucky9

Back