Strypning

Granskär

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2007
Ort
Lövånger
Hoj
Yamaha Dtr 125 -03
hej är det nån som vet hur man tar bort 100km/h strypningen på en Dt 125 2000-2003. alltstå strypningen som gör att motorn inte kan varva mer när den kommer upp i hundra.:confused:
 
import?

Min polares 01 eller 02 (minns inte riktigt) toppar ca 120 på mätaren så :va
 
okej jag har inte trimmat min eller tagit bort nån strypning så min kanske kommer gå det sen också. men jag hört att det finns en sån strypning
 
okej jag har inte trimmat min eller tagit bort nån strypning så min kanske kommer gå det sen också. men jag hört att det finns en sån strypning

Enda strypningen på en 03 är väl mitt i kröken och i insuget?

Jag har inte hört talas om nån elektronisk strypning på den årsmodellen av DT

Men är de importhoj eller?
Då kan de vara andra strypningar
 
Tror inte de har nån elektronisk strypning då :va

går den fortare i utförsbacke?
 
Gör inte alla hojjar det? :P:näsblod

Är den varvtalstrypt skulle den knappt göra det
Då skulle motorn varva säg 10500 rpm medans tändningen tänder för 10000rpm alltså den tänder vid fel tillfälle o hackar o har sig då.

Så var det iaf på min varvstrypta moppe 44,7 (enligt cykeldator från biltema :yoparty ) på plan mark och ca 45-46 (kommer inte ihåg exakt) i nerförsbacke samtidigt som de lät som den skulle rasa när som helst.

Men har du kollat om avgasröret är strypt?
 
Det finns iaf en elektronisk strypning på de nya 04-06. Man ska bara dra en kabel från en kopplingsplint till jorden. Kan ta en bild på det sedan så ser du om det hjälper på din.
 
Det finns visst en hastighets spärr på dt:n..jag har tagit bort min och men inte hunnit testa om den funka :gnissla
 

Bifogat

  • DSC017671.JPG
    DSC017671.JPG
    98.3 KB · Visningar: 69
  • DSC017651.JPG
    DSC017651.JPG
    118.4 KB · Visningar: 71
  • DSC017661.JPG
    DSC017661.JPG
    91.7 KB · Visningar: 65
hageb, bra info! Min DT toppas runt 90 på rakan och i reg. beviset står det att den är strypt i topplocket sammt kröken men det är ju inte alltid dom uppgifterna stämmer så min kan lika väll vara strypt med en hastighets spärr.

Ta gärna bättre bilder! Och berätta hur du gjorde för att bli av med spärren.:)
 
oki marzz!
Först ska du ta bort kåpan och lampan..kolla bild. sedan under hastighets klockan sitter 2 st sprintar som du drar ut, lyft sedan på sj. mätaren, och i mätaren på undersidan sitter en vit avlång plast bit med 2 kablar anslutna. dra försiktigt ut hela den vita strypningen. klipp INTE av kablarna!!!!.

Själva funktionen är nog så att när hastighetsmätaren (den oranga pinnen i mätaren) eller ngt under siffrorna glider emot den ytan som den vitaplast saken har uppåt och sedna skickas singnaler till CDI boxen och gör ngt med tändnmingen :tummenupp

Det e bus enkelt :D
 
testat o märkt nån skillnad?

för polarens DT har inga problem med 115 :va
01a eller 02a visserligen...
 
jag hittade en likadan i min fast den var redan borttagen och varken jag eller första ägaren har tagit bort den så det vart nog när den vart skeppad till sverige
 
Kan ju vara så.
För i sverige har vi ju ingen hastighetsbegränsning för a1
 
Lånar tråden lite, någon som vågar gissa på var min dtr är strypt? Står plugg i kröken på regpappret, men förra ägaren hade haft isär kröken och inte hittat någon plugg. Ypvsen tror jag inte heller är strypt och den är inte importerad. Årsmodell 1989 btw.
 
Back
Top