Strypning

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
Tjenare, har en Gsxr-600 98 som är reggan som mellanhoj. i och med den billiga försäkringen så tänkte jag ha det så. problemet är att hojjen måste strypas ner igen innan jag besiktigar den. någon som har några goa tips på hur jag kan strypa ner den på "Bondens" vis om man säger så :)
Tack på förhand
Snål Tompa

om jag inte är helt ute och cyklar så behöver du inte strypa dej eftersom att det redan är gjort. besiktningen kollar inte om den är ostrypt om den redan är strypt..Har jag fel så rätta mej..

Griniga Besiktningsmän

Ok så du menar att om den är reggad som 25 Kw på papperet så kan jag köra in med den ostrypta och gå igenom, så länge den är besiktigad som det innan. Är själv osäker.

Gixxerrace600 skrev:
2601916 Ok så du menar att om den är reggad som 25 Kw på papperet så kan jag köra in med den ostrypta och gå igenom, så länge den är besiktigad som det innan. Är själv osäker.

Det var precis de jag menade..För hur ska dom kolla din effekt??dom har ingen bromsbänk:tummenupp

Dom e ju inte dumma

No_limit skrev:
2601937 Det var precis de jag menade..För hur ska dom kolla din effekt??dom har ingen bromsbänk:tummenupp

Det är ju sant, men som sagt dom e ju inte dumma. de måste ju fatta att den går på fulleffekt. men det kanske är bevisen på papperet som spelar roll??

Jag har en cbr 600 som e reggad mellanklass. men som alla andra så har jag inte stryppningen på.
Jag besiktigade min hoj i sommras utan stryppning på och den gick igenom med blankt papper.
Även att poängtera är att det sitter miniblinkers, undertail med lite fel vinkel på plåten och ett slip on.
så min slutsats är att besiktningsmännen inte har så jäkla bra koll.

Slipon

titan skrev:
2602073 Jag har en cbr 600 som e reggad mellanklass. men som alla andra så har jag inte stryppningen på.
Jag besiktigade min hoj i sommras utan stryppning på och den gick igenom med blankt papper.
Även att poängtera är att det sitter miniblinkers, undertail med lite fel vinkel på plåten och ett slip on.
så min slutsats är att besiktningsmännen inte har så jäkla bra koll.

Sliponen e ju självfallet också på men vafan, det skadar inte å testa, i värsta fall så får jag väll besikta igen :D

de kollar bara pappret.. jag har en R1 som är på 25kw på pappret =).. men de kan om de vill kolla så du har strypningen monterad.. men de orkar de nog inte

Hoppas inte

Glenn_23 skrev:
2602219 de kollar bara pappret.. jag har en R1 som är på 25kw på pappret =).. men de kan om de vill kolla så du har strypningen monterad.. men de orkar de nog inte

Man kan ju alltid hoppas, annars e det ju bara å bränna hem å slänga i ett par å besikta igen :)

montera en strypning i luftburken borde ju få den o gå som en påse nötter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman