Strypning

isak

Guest
Har en ZX6R -02 som jag försöker få full effekt ur. Enligt det ställe jag köpt den på skulle strypningen enbart bestå av metallbrickor runt trottlarna (på baksidan vid fjädern inuti plastkåpan) som får dem att inte lyfta helt av vakumet.. ett helt nytt sätt att strypa på för -02 modellen. Efter att ha tagit bort dessa var det inte någon större skillnad förutom att motorn går upp i varv en aning snabbare (utan växel i). Eftersom den är strypt till 25kw skulle en förändring till originaleffekt märkas dramatiskt. Undrar nu vad detta kan bero på. Får den för lite bensin? Nån som har en aning? Tack på förhand.
 

old boy

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Suzuki GSXR 1100 W 93
strypning

:fakta Vore jag dig så skulle jag prata med generalagenten för kawa dom vet var strypningarna sitter. Det låter lite för enkelt att det skulle sitta i trottellocken så var det på äldre masiner på senare år byter man mer avanserade saker men vem vet du kanse har tur att det är så enkelt.
Lycka till
 

isak

Guest
Ja, det ska jag göra.. hörde med firman jag köpte hojen på igen, och han kom på att det var några grejer till som han inte mindes vad det var för något, och hade inte tid att ta reda på det. :tummenupp
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top