Strypning yzf 6r

ravenrs

rials
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Yamaha r6 -00
Hej jag undrar hur strypningen sitter på en r6:a! allså från 25kw till full effekt...

hör av er...

Jag hade en stryp R6:a av årsmodell 2002 i somras.. Eller på pappret iaf.. Den stryptes i insuget, från att ha haft 45mm diameter i insuget satte man dit en bricka med ett ovalt hål på 6x9mm då hade den 21kW (gick inte speciellt bra och var lika tråkig)

Mörten skrev:
Jag hade en stryp R6:a av årsmodell 2002 i somras.. Eller på pappret iaf.. Den stryptes i insuget, från att ha haft 45mm diameter i insuget satte man dit en bricka med ett ovalt hål på 6x9mm då hade den 21kW (gick inte speciellt bra och var lika tråkig)

Jag har en -00:a och jag har problemet att "ava mc" inte vill ta bort min strypning så vet inte om man ska göra det själv eller om man ska lämna in den?

hur lätt e det att ta bort?

hur mycket kostar det att få bort taget?

:banana r6 :banana

Inte speciellt svårt att ta bort strypningen om du inte har tummen mitt i handen.. jag satte dit och tog bort min strypning själv innan besiktningen senast.....

okey ska kolla! men hur blir det med inställningar av tändning mm. när man ger henne lite mer spel-rum?

e väl bara att ta av tanken!.. sen luftburken!.. och öppna upp förgasaren och lägga brickorna där svårare än så är det inte!!!

tror jag alla fall

sitter strypningarna i insuget vilket dom troligtvis gör så är det hur enkelt som helst...bort med tank, luftburk, bryt loss förgasarbryggan och ta bort brickorna som sitter i gummit mellan insug och förgasare...visst är det förgasare på r6?

sunkan skrev:
e väl bara att ta av tanken!.. sen luftburken!.. och öppna upp förgasaren och lägga brickorna där svårare än så är det inte!!!

tror jag alla fall

jag ska ta bort strypningen inte säta dit den, sen undrade jag om man behövde ställa tändningen och jag tror att jag låter dom göra den vid service kanske...

ravenrs skrev:
jag ska ta bort strypningen inte säta dit den, sen undrade jag om man behövde ställa tändningen och jag tror att jag låter dom göra den vid service kanske...

mm tändning och sånt kanske man inte ska hålla på med om man inte kan sånt!!

varför skulle du behöva ändra tändningen??? knappast någon som pillat med tändningen så ta bort strypningarna och kör......eller så lämnar du in och får betala 1000 kr för nåt som är gjort på 5 min...

R6 -00

Jag har en R6 -00a som ska strypas...
Fick hem strypsatsen idag, fick: fyra brickor till insugen samt fyra cylinderformade "trottelstopp" som tydligen skulle limmas fast :va
Men nu när de cylindrarna sitter i går det inte att röra trotteln överhuvudtaget...Så tydligen styrs allt med hjälp av tillsläppet av luft???

Behöver hjälp med detta, vetifan om det kan stämma, för vad jag har läst
överallt är det bara insugsbrickor som gäller :confused:

Tack!

Lånar tråden!

Har trottelstrypning på R6an (03) som ska väck.
Kostar ingreppet på verkstad? Någon som rekommenderar nån verkstad i lkpg?
Beviks och Hoj är förmodligen asdyrt...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...