strypning... vafan är detta?

Avgasporten påverkar inte toppeffekten, bara låg och mellanregistret.
Så avgasporten är det nog INTE.
 
McFille skrev:
Avgasporten påverkar inte toppeffekten, bara låg och mellanregistret.
Så avgasporten är det nog INTE.

Öh, iof så kan det ju vara så att den inte öppnar helt? Och då påverkar det nog inte bara låg och mellanregistret. Verkar ju iof som att den varvar som den ska, men kolla iaf så att avgasportarna öppnar som dom ska. Och sen köp en kolv, är det första man ska göra när man köper ny hoj. Om den inte e bytt ganska nyligen. Men oftast är dom inte det, tyvärr.
 
cRoC skrev:
Bara 130... Förmodligen sliten kolv eller deffekt avgasport. Dags för en mekhandbok? :)

jag har en mekhandbok, men tyvär så är den på engelska.
har kommit fram till jag är för dålig i engelska för att förstå alla dom konstiga ord... nån som vet vart man kan köpa ett, i närheten av GBG?? authoriserad honda handlare?
 
cRoC skrev:
Hur fort går den? Dålig kolv? Gör komptest eller plocka isär.
Öppnar portarna korrekt?

har fundrerat på att göra ett komp-test, för att när man kör med T.ex 3:an så slutar den nästan att acc. efter Ca. 10 000rpm, vet inte om detta är normalt?? den acc. väldigt bra till 10 000...normalt/onormalt?

känner ingen annan som har en lätt MC överhuvudtaget så har inget o gemföra med...

tar det lång tid o göra ett kompt.test på en honda verkstad?? kostar väll inte mer än några hundralappar? :confused:
 
Vanish skrev:


jaa, man ksa växla upp, d gör jag, men ska den sluta acc. när den når 10 000rpm? som dom flästa vet så går mätarn till rött på 11 000rpm...ska väll inte sluta acc. mitt i allt...?
 
Min drar upp till 11 000, kolla avgasportarna. Kolla del 3 sid 14-15 i din verkstadsbok.
 
jag ska åka till en verkstad imon o komp-testa cylindern. jag hade kört ganska länge med en defekt termostat(blev inte varm). som d verkar nu så öppnar inte avgasporten eller så har kolvringarna skadats...de får vi se imon...

tack för info, ska kolla avgasporten när jag får en verkstadshandbok som är på svenska... fattar noll av den engelska
 
om den inte varvar ut på sista växeln kanske det kan vara en ide att exprimentera med bestyckning?
du har ju annat avgas system osv...
 
frew skrev:
om den inte varvar ut på sista växeln kanske det kan vara en ide att exprimentera med bestyckning?
du har ju annat avgas system osv...


jag ska åka till ahlqvist MC i GBG nån dag nu.
ska beställa lite grejer, det ända som jag är lite osäker på är huvudmunstycken... jag har tänkt o beställa 3-5 munstycken i olika storlekar o testa med...så !

vad ska jag ha för storlekar, jag har ett jollymoto rör och K&N filter är på väg.
vet inte vad som sitter på nu... lr orginal storlek
(honda NSR 125r -94)
 
ifall d e någon strypning så sitter den mellan förknasaren o insugningsgummit. kolla oxå om han har laggt in ngt trottlestopp, typ en bricka i trotteln så att man inte kan ge fullgas. :tummenupp
 
McFille skrev:
Avgasporten påverkar inte toppeffekten, bara låg och mellanregistret.
Så avgasporten är det nog INTE.
avgasporten påverkar toppeffekten så in i helvete. ifall den inte uppnar fullt så får man ju inte ut effekten. :kocko :arsele
 
xanlar skrev:
ifall d e någon strypning så sitter den mellan förknasaren o insugningsgummit. kolla oxå om han har laggt in ngt trottlestopp, typ en bricka i trotteln så att man inte kan ge fullgas. :tummenupp

jag hade ett helvete för att kolla opm de sitter en strypning mellan förgasare och insug....de fanns inget, bara reed ventilerna, så den ska inte vara strypt

BTW: throttle strypning har inget o göra med att den varvar utav helvete men itne acc.

nu sitter orginal rör på pga. att jag fick sönder jolly-röret, byter tillbaka om några dagar då jag får aluminium detaljen som gick sönder...

när varvtalsmätaren går över 8000rpm så ska d dra utav helvete, men de gör den inte, den börgar bara skirka mer! men inte accelerera..
 
weeeiii skrev:
BTW: throttle strypning har inget o göra med att den varvar utav helvete men itne acc.

Öh, det har det väll? Man behöver ju inte gasa fullgas för att varva mycket, eller hur?...

BTW, efter 8tusen varv börjar min dra iväg riktigt gött, stoooor skiillnad, blir som en helt ny motor då... :Bugar
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top