Strypning till ktm 640 HJÄLP!

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Köpte min första motard i helgen, en ktm 640 smc-00 och är jä*ligt sugen på att få ut o bränna. Men nu är det så att jag är 20 år vilket betyder att jag måste strypa ner den till 25 kw och reg bes. innan jag kan börja köra. Jag ringde mc-kompaniet idag för at beställa strypningssats men fick svaret att det inte finns några till ktm 640. Så jag har lite panik nu, vill ju ha den klar till semstern! Så vad kan jag göra?
Han på mc-kompaniet sa att jag var tvungen att hitta en verkstad med egen bänk så att dom kan göra en egen strypning typ. Vart kan man hitta en sån i sthlm-området? :gnissla
Tacksam för snabba svar

När jag ströp min 640-03 lämnade jag bara in den på ett ställe där dom hade bänk, så satte dom en skruv i förgasaren som förhindrade att man kunde gasa fullt, sen fixade dom med besiktning o allt, Så det borde väll funka med din hojj också!

Det går att regga, men du måste be en KTM återförsäljare om hjälp. Så här gjorde jag!

1. Be din KTM handlare att beställa hem "Slide Stop" Artikelnr. 58331029017 och ringa KTM's generalagent och skicka efter papper på strypningsintyg till "Slide Stop"

2. Boka tid hos en auktoriserad KTM verkstad där dom ska sätta i strypningen och skriva under papperna som du fick av KTM's generalagent att det verkligen är gjort. (Tråkigt att behöva lämna in detta till en verkstad när det tar 10 minuters meck, tror jag betalade 250 för detta på Ride.)

3. Boka regbesiktning (detta som kan ta tid att få en bra tid). Åk dit och få hojen reggad till 25kw.

4. Färdigt och klart. (Steg 5 kommer du nog på själv när du kommer hem med hojen :tummenupp )

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing