Strypning till en r6

edd0

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Ort
Partille
Hoj
skall ha r6
Tips och hjälp :)

hejsan, jag skall köpa en r6a när jag har tagit körkortet och det blir till hösten, men då får jag bara köra upp till 25kw och skulle vilja ha tips på vad för strypning som är bäst och lättast.. Funderade på en elektronisk strypning med en knapp så man kan lätt slå av och på strypningen. Tacksam för all hjälp. :banana
 
Gör du en egen lösning så får du ta med dig bänkpapper till bilprovningen och det är inte lätt att få just 25kw. Jag rekommenderar dig MC kompaniet, har själv strypt en R6 med deras strypningar, då får du med TÜV intyg och hela köret bara att åka in till bilprovningen med ett monteringsintyg du skriver själv. Deras strypsats består (till 99an) utav trottelstopp och insugsbegränsningar (brickor).
 
philsson skrev:
2174621 riktigt slö, toppade dock 180 efter ett bra tag. :hihi 150 med skjuts



Okej hahaha, de va ju mindre roligt att höra :tungan , men monterade du på det själv eller gjorde en verksatad det åt dig!? kollade på det och de va inte så dyrt som jag trodde:)..

Tänkte bara så att de är lätt att ta bort när man har besiktat den :rolleyes:..
 
Last edited:
Ogre skrev:
2174625 Är det något drag i den alls? Går den typ som en ostrypt 125a?
Jag föredrar R6an 5ggr mot en ostrypt 125a iom det högre vridmomentet och att det är en stabilare hoj, visst man hängde inte ens med de mindre offroadarna, en KTM 660 var ju rena raketen i gämförelse. :D

edd0 skrev:
2174631 Okej hahaha, de va ju mindre roligt att höra :tungan , men monterade du på det själv eller gjorde en verksatad det åt dig!? kollade på det och de va inte så dyrt som jag trodde:)..
Ja jag monterade dem själv, tog lite tid då jag tog bort sidokåporna för att komma åt, de hade jag inte behövt men annars gick de fint. Lite knepigt med slangklämmorna till förgasarbryggan var det men det funkade till slut. :tummenupp
 
philsson skrev:
2174634 Jag föredrar R6an 5ggr mot en ostrypt 125a iom det högre vridmomentet och att det är en stabilare hoj, visst man hängde inte ens med de mindre offroadarna, en KTM 660 var ju rena raketen i gämförelse. :D


Ja jag monterade dem själv, tog lite tid då jag tog bort sidokåporna för att komma åt, de hade jag inte behövt men annars gick de fint. Lite knepigt med slangklämmorna till förgasarbryggan var det men det funkade till slut. :tummenupp


Okej okej:) Men körde du länge med strypt?
 
philsson skrev:
2174634 Jag föredrar R6an 5ggr mot en ostrypt 125a iom det högre vridmomentet och att det är en stabilare hoj, visst man hängde inte ens med de mindre offroadarna, en KTM 660 var ju rena raketen i gämförelse. :D


OK är också på jakt efter en r6a som ska köras på mellankortet. Hur mycket varvar den? Dör den typ vid 10000 varv?
 
edd0 skrev:
2174643 Okej okej:) Men körde du länge med strypt?
Jag strypte ner hojen åt en kompis så det var inte min hoj. Är väl 2 veckor sedan nu som vi ströp ner den men det kan hända att dom är borta nu ja. :hihi blir lite roligare så.

Ogre skrev:
2174654 OK är också på jakt efter en r6a som ska köras på mellankortet. Hur mycket varvar den? Dör den typ vid 10000 varv?
Den dör tidigare än så, var inte lönt att varva över 6k egentligen.
 
philsson skrev:
2174659 Jag strypte ner hojen åt en kompis så det var inte min hoj. Är väl 2 veckor sedan nu som vi ströp ner den men det kan hända att dom är borta nu ja. :hihi blir lite roligare så.


Den dör tidigare än så, var inte lönt att varva över 6k egentligen.

Det lät ju lite tråkigt, ljudet är ju så härligt på dom då man varvar riktigt mycket. Man kanske skulle vänta tills nästa höst men inköpet så jag kan strunta i strypningen helt?
 
edd0 skrev:
2174567 Tips och hjälp :)

hejsan, jag skall köpa en r6a när jag har tagit körkortet och det blir till hösten, men då får jag bara köra upp till 25kw och skulle vilja ha tips på vad för strypning som är bäst och lättast.. Funderade på en elektronisk strypning med en knapp så man kan lätt slå av och på strypningen. Tacksam för all hjälp. :banana

jag har strypningar liggandes till en r6-99a hemma! det är väl lite pill att sätta dit grejerna men inget större projekt, tog mig 3 timmar!

edit: min drog upp till 8000 innan den ''dog'' då tyckte jag att det var helt ok.
 
Last edited:
Ogre skrev:
2174673 Det lät ju lite tråkigt, ljudet är ju så härligt på dom då man varvar riktigt mycket. Man kanske skulle vänta tills nästa höst men inköpet så jag kan strunta i strypningen helt?

nej tjakka en r6 som jag :tungan och ta bort strypningen till nästa år, alternativt glömma att sätta dit dem eller ta bort dem i år ! :gnissla
 
Fetsko skrev:
2174675 jag har strypningar liggandes till en r6-99a hemma! det är väl lite pill att sätta dit grejerna men inget större projekt, tog mig 3 timmar!

edit: min drog upp till 8000 innan den ''dog'' då tyckte jag att det var helt ok.
men strypningarna säljs och kokas till enskilda ramnummer, går inte köpa beg och reggbesiktiga om det inte skulle vara så att båda hojarna har samma ramnummer. :tungan
 
philsson skrev:
2174694 men strypningarna säljs och kokas till enskilda ramnummer, går inte köpa beg och reggbesiktiga om det inte skulle vara så att båda hojarna har samma ramnummer. :tungan

Men om strypningen på papper redan finnes borde det väl vara cool? :va :va :confused: :confused:
 
philsson skrev:
2174694 men strypningarna säljs och kokas till enskilda ramnummer, går inte köpa beg och reggbesiktiga om det inte skulle vara så att båda hojarna har samma ramnummer. :tungan
eller så åker du till närmaste mc-mek eller dyl och ber dom att bänka hojjen.
sen har du svart på vitt att den är 25kw då spelar det väl ingen roll om du har satt svinto i förknasarn eller om du kör på ''riktiga'' strypningar?
 
Fetsko skrev:
2174718 eller så åker du till närmaste mc-mek eller dyl och ber dom att bänka hojjen.
sen har du svart på vitt att den är 25kw då spelar det väl ingen roll om du har satt svinto i förknasarn eller om du kör på ''riktiga'' strypningar?
Nej precis, men det förutsätter att man åker och bänkar hojen. :mattias Det var det jag ville komma till, är ju inte bara till att åka in och reggbesiktiga (gick förr under förutsättning att man hade kvar papprerna).

Fetsko skrev:
2174718 eller så åker du till närmaste mc-mek eller dyl och ber dom att bänka hojjen.
sen har du svart på vitt att den är 25kw då spelar det väl ingen roll om du har satt svinto i förknasarn eller om du kör på ''riktiga'' strypningar?
Det vore faktiskt riktigt intressant. :tummenupp
 
philsson skrev:
2174871 Nej precis, men det förutsätter att man åker och bänkar hojen. :mattias Det var det jag ville komma till, är ju inte bara till att åka in och reggbesiktiga (gick förr under förutsättning att man hade kvar papprerna).


Det vore faktiskt riktigt intressant. :tummenupp

ja de vore ett riktigt intressant projekt!
 
Eller så klistrar man på dendär lappen, skriver ett intyg och åker in och reggar? Dom provstartar ju inte ens. Behövde inte ens ta av förra hojen från släpet jag tog dit den på (det snöade), och än mindre montera nå jäkla strypningar!
 
Disasterpiece skrev:
2175835 Eller så klistrar man på dendär lappen, skriver ett intyg och åker in och reggar? Dom provstartar ju inte ens. Behövde inte ens ta av förra hojen från släpet jag tog dit den på (det snöade), och än mindre montera nå jäkla strypningar!
Samma här.. killen ställde bara några kuggfrågor om det var svårt att få dit dem när jag reg.bes min R6.. sen var det bara att åka hem.. slitet bara att pröjsa mc kompaniet 1200+800 för bes. för ett rött litet häfte med tysk text i. iof får man 4 stålbrickor med små hål i också.. :huvet


edd0 skrev:
skulle vilja ha tips på vad för strypning som är bäst och lättast..
vem kör med strypt.. farligt långsamt vid omkörningar.. bara lära sig att vara lätt på gasen..
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top