Strypning Thundercat 600R

Tomas_600R

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Thundercat 600R
Hej

Undrar om nån vet nått om stryning via tändning??

Det står nämligen att min hoj är strypt i förgasare och tändsystem!!
Hur ser man det där via tändingen????

Förgasaren måste väl vara brickor i insug eller??

Tack på förhand

Tomas

Hade en Thundercat förut. Stod samma sak på den i regbeviset. Men den var inte strypt ett dugg. Det stod även 4WD på regbeviset så jag vet inte hur mycket man kan lita på det... :va

Strypning i förgasare betyder väl alltid brickor. Nån som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel.

Strypning i tändsystemet bör vara ändrad varvtalsspärr. Varvar hojen till rödmarkeringen ska den nog vara original.

I övrigt märker du om den är strypt eller ej. Det är liksom rätt stor skillnad på 25 och 74 kW.

Zormin skrev:
Hade en Thundercat förut. Stod samma sak på den i regbeviset. Men den var inte strypt ett dugg. Det stod även 4WD på regbeviset så jag vet inte hur mycket man kan lita på det... :va
Vad betyder 4WD, det står nämligen i mitt regbevis också. :va

morlock skrev:
Vad betyder 4WD, det står nämligen i mitt regbevis också. :va
Ingen aning! Ramnumret på min slutade med 4WD, det var den enda kopplingen jag kunde hitta. Jag fick tom frågan om den var fyrhjulsdriven en gång när jag ringde runt och kollade försäkring :D

Zormin skrev:
Ingen aning! Ramnumret på min slutade med 4WD, det var den enda kopplingen jag kunde hitta. Jag fick tom frågan om den var fyrhjulsdriven en gång när jag ringde runt och kollade försäkring :D
Ok. Tänkte mer på om det var någon seriebeteckning som har en viss orginaleffekt, strypt för Sverige ex.

Det står dessutom på mitt försäkringspapper -> "Yamaha yzf600r 4WD"... 4-hjulsdriften är inte långt borta där :D

Min hade som strypning i förgasaren 145 munstycken istället för 155 som det ska var orginal. Bara byta munstyckena och jorda boxen klart.

Back