Strypning Suzuki RG..?

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
nån påstod att de var pga. CDI strypningen som min hoj går så pissigt på 5.an å 6.ans växel, men de verkar ju högst underligt när den är ostrypt :eek:
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
heNkOne skrev:
okey, då é ja mé :tummenupp.. fråhn ett problem till nästa då.. RG:n går hur fint som helst på 1.an, 2.an, 3.an, och 4.an.. men när man kommer upp på 5.an å 6.an så lägger den av mé finkörandet, gör utan några som helst problem 120-130 på 4.an men när man kommer upp på 5:an så é den slö som tusan å ändå värre på 6.an... bör d vara så att den inte har nån kraft på 5.an å 6.an lr é d någe fel mé hojjen?? har svårt å tro att oljeproblemet é d som gör detta å sådant fall... så va tror ni?? :eek:

min drar jag till ca 130-135 på 4an sen växlar jag och då är det inga probs för den att konka till ca 155 innan 6an ska i, här blir den lite seg iaf och det tar ett bra tag men med tillräckligt lång raka 170-175 ungf.

orkar den om du ligger i ca 140 på 5an och sedan petar i 6an sittandes rakt?
 

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
Okey, det ska ja testa vid tillfälle.. än har jag bara växlat upp från 4:an vid 90-100 km/h å då vill den juh inte mer trots full gas på både 5:an och 6:an, men ja ska testa mé å växla upp efter 130 km/h :)
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
låter skumt, jag kan dra den från typ 40-150 konstant på 6an, segt går det men det går iaf. :p
 

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
jora, skumt é d allt.. men på någe sätt ska ja väl iaf. kunna få till det så ja också kan dra från 40-150 på 6:an :p
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
kan ha med att avgasportarna är felinställda, jag justerade mina litegrann och nu går hon som en dröm.....
en annan sak är att det kan ha samlats sot på portarna som gör att dom inte öppnar som dom ska :mattias
 

Daniello

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
Mantorp
Hoj
Skulle ju va kul å ha!
heNkOne skrev:
jasså? é den altså inte ostypt när denna sladd är urkopplad?? *smått förvirrad :confused: *

Visst är den det..! Den sladden styper till avgasporten så den inte öppnas tillräckligt...
Klipp av den så gör den det...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top