Strypning R6

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Är det någon som vet om en Yamaha R6 årsmodell -06 är svårare eller enklare att strypa än en -00??:va
 
Jag antar att det inte är samma teknik då man stryper den i förgasaren på en 00a.. att strypa den i förgasaren är inte svårt.
 
Jo, jag vet. Jag har monterat strypsats i min och även tagit bort den.

Det jag undrade var om det sitter massa konstigt jox på en insprutare som är jobbigt att pilla med?
 
Jo, jag vet. Jag har monterat strypsats i min och även tagit bort den.

Det jag undrade var om det sitter massa konstigt jox på en insprutare som är jobbigt att pilla med?

Min slutsats var att det är väldigt enkelt på en förgasarhoj, hur det är med insprut har jag ingen aning om och för mig skulle det isåfall vara svårt att fixa det.

Du får nästan ta kontakt med en firma som sysslar med detta och höra hur de går till väga.
 
Ring till mascotmotor.se och hör med dom det borde ju dom veta tycker man....
 
Jag ströp min r6a-03 förut och det var "bara" att sätta brickor i insuget och en strypning på gasvajern.. Vet inte hur det funkar med förgasare :rolleyes:
Det som var lite meckigt var gasvajern, men det funkar om man vet hur man ska göra :) (fick inte till min riktigt 100)
 
Jag ströp min r6a-03 förut och det var "bara" att sätta brickor i insuget och en strypning på gasvajern.. Vet inte hur det funkar med förgasare :rolleyes:
Det som var lite meckigt var gasvajern, men det funkar om man vet hur man ska göra :) (fick inte till min riktigt 100)

Sant som du säger.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top