Strypning R6 -06 HJÄLP!!

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Jag hade tänkt att strypa min R6 till 25kw så att jag kan köra den lagligt på mitt begränsade körkort.

Hur går man tillväga för att meka dit strypningen själv?

Väl på regbesiktningen kommer kontrollanten att släppa igenom den även fast hojjen har miniblinkers,miniskyllt och ombyggd bakdel med inbyggda blinkers?
(har alla orginaldelar kvar men är lite bekväm av mig så vill hellst slippa meka på allt igen=D )
Är det något mer att tänka på ?

Väldigt tacksam för svar!

(har sökt i forumen men inte hittat någon tråd om strypning av de nyare r6orna.)

Köp en strypningssats från te x www.mc-kompaniet.se kostar ca 1500kr.
Den består av strypningsbrickor till insugen.

Du kan nog glömma att din hoj går genom med inbyggda blinkers bak iaf. Det måste vara e-godkända + minst 18cm mellan blinkerserna. Glöm inte heller den röda reflexen i bak.

Skylten måste vara av orginaltyp från Vägverket och sitta bakom hjulaxeln med fungerande skyltbelysning.

In på http://www.mc-kompaniet.se/ och köp en strypningssats för 1700 el något liknande.
Ja gjorde det till min zx6, Det är bara sätta i dom 4 "brickorna" i gummit mellan cylindrarna och förgasarbryggan. Sen får man göra en kontrollbesiktning så man får papper på att den är strypt.
Sen tar man såklart bort dom! när man endå har papper på att den är strypt:).

Mvh Simon

In på http://www.mc-kompaniet.se/ och köp en strypningssats för 1700 el något liknande.
Ja gjorde det till min zx6, Det är bara sätta i dom 4 "brickorna" i gummit mellan cylindrarna och förgasarbryggan. Sen får man göra en kontrollbesiktning så man får papper på att den är strypt.
Sen tar man såklart bort dom! när man endå har papper på att den är strypt:).

Mvh Simon

Liten parantes bara....regbesiktning inte kontrollbesiktning.
Kostar även lite mer än en vanlig besikning.

Köp en strypningssats från te x www.mc-kompaniet.se kostar ca 1500kr.
Den består av strypningsbrickor till insugen.

Du kan nog glömma att din hoj går genom med inbyggda blinkers bak iaf. Det måste vara e-godkända + minst 18cm mellan blinkerserna. Glöm inte heller den röda reflexen i bak.

Skylten måste vara av orginaltyp från Vägverket och sitta bakom hjulaxeln med fungerande skyltbelysning.

Okej, jag tänkte att besiktningsmannen enbart kikade om den verkligen är strypt och att han inte skulle kika på blinkers osv.

men om så inte är fallet så får man meka på allt skrot igen:huvet

Tack för svaren!

Okej, jag tänkte att besiktningsmannen enbart kikade om den verkligen är strypt och att han inte skulle kika på blinkers osv.

men om så inte är fallet så får man meka på allt skrot igen:huvet

Tack för svaren!

vi var o besiktiade polarens hoj för lite sen.. miniblinkers och inbyggda blinkers i bakljuset osv..
men han kollade bara strypningsintyget och sen var de bara o betala och åka där ifrån..:)
edit: startade inte äns den..
//FISHI

vi var o besiktiade polarens hoj för lite sen.. miniblinkers och inbyggda blinkers i bakljuset osv..
men han kollade bara strypningsintyget och sen var de bara o betala och åka där ifrån..:)
edit: startade inte äns den..
//FISHI

jag får hålla tummarna att det blir så lätt!

Hur går man tillväga när man stryper den?
vad är det man ska meka av/på för att strypa den?(jag menar var man ska ta av altså vilka kåpor osv... )

X-UP du brukar kunna dina grejjor så jag antar att du sitter inne på lite information som vanligt haha = )!Ett stort tack på förhand ska du ha! :Bugar

ska du montera dem själv måste du skriva ett intyg och ha med dig på besiktning. Att de är korrekt monterade osv .

Behöver inte montera på orginal sakerna, de ska bara kolla att du har papperna iordning på att strypningen är monterad rätt.
På min kollade de inget utom papperna, inga lysen,reflexer eller något sådant.
Det du ska ha med dig är papper på att sakerna som är monterade är godkända och ett monterings intyg, som du kan skriva själv men det ser kanske bättre ut om man får någon firma att skriva på det :)

Jag var på bilprovningen idag och regga om min zx6 till 25kw, ja satte ju i strypningen själv så ja fyllde i mitt namn i den röda boken(som är på tyska) som man fick med strypningen. Gav den till han, han gav mig ett pappersbevis att den är strypt, ja paya 600kr.
Han kolla nada! ja hade ju kunnat strunta i att ens sätta i brickorna:P
Mvh Simon

hmm okej! jag börjar funderar på att göra en liten fuling genom att ta dit hojen på släp, då jag inte får köra den alls nu när den är ostrypt och sedan ha med mig papperet med underskrift att det sitter strypning i fast jag inte har satt dit den...
Det verkar ju inte som om besiktningsmannen kommer säga att jag ska lasta av hojjen o sen provköra den. det blir nog lite för omständigt för honom.
Men man kan ju ha otur.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...