Strypning på R6 -00!

peligroso

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
.
Jag har en R6 -00a som ska strypas... :huvet
Fick hem strypsatsen idag, fick: fyra brickor till insugen samt fyra cylinderformade "trottelstopp" som tydligen skulle limmas fast :va
Men nu när de cylindrarna sitter i går det inte att röra trotteln överhuvudtaget...Så tydligen styrs allt med hjälp av tillsläppet av luft???

Behöver hjälp med detta, vetifan om det kan stämma, för vad jag har läst
överallt är det bara insugsbrickor som gäller :confused:

Tack!

Det kanske bara ska vara antingen brickorna, eller cylindrarna...

Kan du inte röra trotteln betyder väl det att du inte kan reglera gasen överhuvudtaget??

Min var trottelstrypt. Alltså, det gick att vrida gashandtaget som vanligt men trottlarna öppnade inte fullt. Utan strypning är den roligare!

peligroso skrev:
Jag har en R6 -00a som ska strypas... :huvet
Fick hem strypsatsen idag, fick: fyra brickor till insugen samt fyra cylinderformade "trottelstopp" som tydligen skulle limmas fast :va
Men nu när de cylindrarna sitter i går det inte att röra trotteln överhuvudtaget...Så tydligen styrs allt med hjälp av tillsläppet av luft???

Behöver hjälp med detta, vetifan om det kan stämma, för vad jag har läst
överallt är det bara insugsbrickor som gäller :confused:

Tack!

Vet att till Z 750 så begränsas gasen(trottel stop), Alternativt så kan man strypa med brickor i insuget.. tror dock inte på båda samtidigt ;)

(ps. hör med dom på mc-kompaniet annars, dom är bra på det där med strypning)

jag har själv exakt likadan strypning i min, men det stämmer, trottlarna går inte röra och det ska vara så!!.. både brickor och trottelstop!! men han går bra ändå faktist.. min toppar +190 o drar de flesta (volvos 240 o sånt :hihi ) bilar

kraschpuck skrev:
jag har själv exakt likadan strypning i min, men det stämmer, trottlarna går inte röra och det ska vara så!!.. både brickor och trottelstop!! men han går bra ändå faktist.. min toppar +190 o drar de flesta (volvos 240 o sånt :hihi ) bilar

Okej! Tackar så mycket...
Gasen går inte tillbaka riktigt som den ska, men det är väl för att vajern är klämd lr något dylikt?

Haha, ja det är ju nästan det viktigaste :hihi att kunna dra dom söta
små raggarna utanför skolan :arsele

Ska ut och fixa detta och kolla läget...
Tack igen

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...