nsr 125 R motor JC22
Hej
läs mitt inlägg på
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2565779&postcount=18
(behöver uddateras lite..)
JC 22 ( ni hittar det som första del i ramnummret....)
har 2 boxar
Box nr 1 "TV124" under tanken/förgasaren se bild 3 och 6, som styr avgasventilen RC-ventilen/ servot
avgas boxen är strypt till att öppna max 70% vid 7000RPM och mer
samt
Box nr 2 "CI639" framför bakljuset se bild 4, som styr förtändningen.
och begränsningen ligger i att den ökar inte förtändningen över 10500RPM ,
vilker gör att maskinen orkar varva ut på de lägre växlarna men INTE på 5-6an eller med passagerare.....
GLÖM INTE att ni byter kolvringar ofta 1000mil (MAX 1300mil INTE MER!!!!)
De är konstruerade för att slitas - inte cylindern.
svår att starta - > Byt kolvringar
då ni annars riskerar motorras....om kolvringarna går av
TRIM
* köp nya BOXAr eller beg från lämpligt ex
www.eBay.co.uk
TV124 byts till TV78
CI639 till CI 626
OBS ej pin kompatibla !!!!!
det finns många bra engelska "Bike Brokers" och de kostar ca 500 st.
men de börjar bli sällsynta. men inte omöjligt, tar bar lite tid att hitta.
annars kan ni köpa honda orginal delar från england ( de har ostrypta)
då kostaboxarna ca 2-3000 st.
* Nya eller modda boxarna / det finns modifierings trix men jag kan inte garantera att de fungerar.
* Köp nya ventilblad till Reedventilen: Boysen eller någon form av kolfiber...
Se bild 2, tag inte bort det vita plast-blocket som styr luftströmmen i reedventile...
* Självklart ett effektavgassystem som JOLLY MOTO eller dyl...
* Munstycke - glöm inte att matcha upp allt du gör med ev nya munstyckena i förgasaren se bild 1
* och kolla upp Smörjpumpen att den ger rätt......
* Irdium stift gör sitt till 0,5 -1 hk mindre skugga som ger större gnista och tänder blandningen bättre.
skicka mig ett PM om vilken box du har så kan jag kanske skaka fram en till dig eller tips var du kan köpa en.
A_C_E
