Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjena tjena!
Har i veckan köpt en fabriksny Husaberg 650 -06. Den är alltså fabriksstrypt.![]()
Någon som vet exakt vad man bör fixa för att få bort denna strypning?
Väldigt tacksam för hjälp!![]()
Mvh
Danne
Annan nål oxå, står i Husas manual vilken beteckning den har, kolla under förgasarinställningar på FS650 c så står det där.
Jag har en Husaberg fs 650 -05 som är reggad på 6 kw.... Det finns inte och har aldrig funnits någon strypning på den... Är det något nytt de har börjat med på 06rna eller?
Den måste ha varit strypt när den kom till Sverige för att klara bla bullerkraven, sen brukar naturligtvis handlarna ta bort den innan den säljs för vem fan vill ha en Husa på 6kw????![]()
Hur var din? Gjorde du det själv eller? Gör handlarna så?
Om jag vore handlare så skulle jag tänka mig för två ggr. Om man mixtrar med hojjen, ändrar orginalutförande mot vad som står i tekniska specifikationer i registreringshandlingarna så krävs en ombesiktning/registreringsbesiktning. Juridiskt sett så gäller inga försäkringar på samma villkor, när fordonets prestanda inte överensstämmer med fordonsspecifikationer i registreringshandlingarna. Och det är i så fall handlarna som kommer att stå som ansvariga för ändrande av fordonets prestanda.
Men du har så rätt så, vem f-n vill ha en Husa på 6kw.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |