'strypning' på ettan - Gammelgixxer

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-65 sportster
erhm..vet ngn ifall detta stämmer? Vet ej vilken årgång det var på hojen men det ser ut att vara kring nittitre iaf.

"One retrograde step was the fitting of a squid sensor in the gearbox. This little device retards the ignition above 6,000 rpm in first gear, preventing squid-identifying powerband-induced loops. Sources tell us it can be overriden, restoring all the lost power in first. We're not allowed to tell you, however that disabling the offending device is as easy as disconnecting the red wire from a two-wire connector behind the right side panel"

Länk => http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/opensportbikes.html
 
Om det finns en annan kabel där än den gröna (för neutral-lampan) så är det den icke-gröna som ska kapas. Växellägesgivaren sitter snett under framdrevet och kablarna kommer ut i framkanten upptill på drevkåpan.
Koppla loss kablaget helt så kan du prova - fast då funkar inte neutrallampan. Dvs, som prov innan du kapar några kablar.

Wounded skrev:
erhm..vet ngn ifall detta stämmer? Vet ej vilken årgång det var på hojen men det ser ut att vara kring nittitre iaf.

"One retrograde step was the fitting of a squid sensor in the gearbox. This little device retards the ignition above 6,000 rpm in first gear, preventing squid-identifying powerband-induced loops. Sources tell us it can be overriden, restoring all the lost power in first. We're not allowed to tell you, however that disabling the offending device is as easy as disconnecting the red wire from a two-wire connector behind the right side panel"

Länk => http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/opensportbikes.html
 
Wounded skrev:
erhm..vet ngn ifall detta stämmer? Vet ej vilken årgång det var på hojen men det ser ut att vara kring nittitre iaf.

"One retrograde step was the fitting of a squid sensor in the gearbox. This little device retards the ignition above 6,000 rpm in first gear, preventing squid-identifying powerband-induced loops. Sources tell us it can be overriden, restoring all the lost power in first. We're not allowed to tell you, however that disabling the offending device is as easy as disconnecting the red wire from a two-wire connector behind the right side panel"

Länk => http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/opensportbikes.html

Det de bestkriver är en TRE mod. Dvs du lurar ECM att du har en högre växel i och den väljer då en annan/förändrar mappen. Suzuki har något man kallar Timing Retaration dvs man ställer om tändvikeln 6° för att begränsa effekten under acceleration på låga växlar.

Det ordas ständigt om dess verkliga inverkan. Förslag är en sk ATRE som ger dig ett korrekt beteende i neutralen.

:tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top