Strypning och omregg på Husaberg FS650S

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Tjenare!
Har köpt en husaberg fs650s och kollade på det blåa regg pappret och där står det högsta tillåtna hastighet 88km/h och 6kw.
Har då tänkt att ha denna på uppkörningen.
Kw är ju inga problem men att det står att den bara får göra 88, och för uppkörningen ska man ha en hoj som gör minst 100km/h

Så min fråga, hur stryper man den på lättaste sätt så att den gör ca 120-130 men fortfarende har ett lågt kw tal.

Sen omregistreringen, har alldrig gjort det innan så alla tipps är bra. Vart gör man det, vad kostar det ca?
mvh
Christian

Det är just KW som är problemet och inte hastigheten. Tillräcklig effekt måste vara angiven i regbeviset min hastighet är bara något som testas praktiskt.

Du lär inte få några COC papper från Husaberg med original effekt angiven då den aldrig är typad med det. Därmed måste du få någon annan att effektmäta och utfärda intyg vilket är allt annat än smidigt och billigt.

Kör upp på en annan cykel.

Den 125:a jag körde upp med när jag tog kort för lätt fick man kämpa upp i 80...

Det är just KW som är problemet och inte hastigheten. Tillräcklig effekt måste vara angiven i regbeviset min hastighet är bara något som testas praktiskt.

Du lär inte få några COC papper från Husaberg med original effekt angiven då den aldrig är typad med det. Därmed måste du få någon annan att effektmäta och utfärda intyg vilket är allt annat än smidigt och billigt.

Kör upp på en annan cykel.

Hur mkt är tillräcklig effekt då? http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page.aspx?id=364

Här står det faktiskt inget om minimum effekt :)

EmCom här på forumet körde upp med sin Husa. Den hade väl också 6kW (på pappret) om jag inte minns fel. Däremot vet jag de som kommit med enduroreggade 125:or och inte fått köra upp. "Den där går för sakta, bara 4kW"

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D