Strypning i reedventil nsr

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Har hittat en slags plastplugg i reedventilkorgen på min nsr. Är det någon som vet hur man tar bort den utan att förstöra den allt för mycket? Jag vill helst ha den hel och kunna sätta tillbaka den senare.
Den är av massiv plast och tar upp ca 30% av ytan där gaserna kommer in, kan ta bilder om nån vill.

gammelfarfar skrev:
Har hittat en slags plastplugg i reedventilkorgen på min nsr. Är det någon som vet hur man tar bort den utan att förstöra den allt för mycket? Jag vill helst ha den hel och kunna sätta tillbaka den senare.
Den är av massiv plast och tar upp ca 30% av ytan där gaserna kommer in, kan ta bilder om nån vill.

Jag skulle vilja se ett kort :) för vad ja vet så ska de väl inte sitta en strypning där? :confused: Ge bild!! ;)

gammelfarfar skrev:
:fakta

Måste väl vara en strypning :va

Nej ska sitta där. Gör så att bensin/luftblandning lättare kommer fram. bättre flöde utan massa konstiga turbulenser. Testa att ta bort den men det enda jag tror du märker är att den drar mer bensin och ev så kan du inbilla sig att den går liiiiiite bättre.

AndersJohansson skrev:
Nej ska sitta där. Gör så att bensin/luftblandning lättare kommer fram. bättre flöde utan massa konstiga turbulenser. Testa att ta bort den men det enda jag tror du märker är att den drar mer bensin och ev så kan du inbilla sig att den går liiiiiite bättre.

Det var fan :)
Nu när jag kollade på insugsgummit såg jag att det ser likadant ut där..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...