Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kleinealf skrev:har köpt en honda nsr som det står 17 kw i papprena... undrar hur man kan strypa ner den till 9 kw när man inte har pluggen kvar?
ola_sandin skrev:Ja det går att typa om den, men du måste ha intyg på strypningen från någon verkstad. Det går att laborera fram en egen strypning, men det är nog lättast om man låter verkstan göra det, då de ändå måste intyga strypningen. Sedan är det bara att typa om den på bilprovningen, så att det blir rätt i registreringsbeviset.
kleinealf skrev:kan det vara vilken verkstad som helst? och hur mycket skulle alltihop kosta ungefär (intyg, omregistrering)?
ola_sandin skrev:Vet inte riktigt, men antar att verkstaden behöver en bromsbänk så att de kan ta fram effektkvitto. Men om du köper en färdig strypsatts så kanske det räcker att de monterar den och skrivet något kvitto... Kommer inte ihåg exakt vad själva regbesiktingen kostar, men har för mig ca 600kr. Så allt som allt 1500kr kanske. OBS!! inte säker
Det bästa är nog att kolla med bilprovningen/din mc handlare för exakta prisuppgifter.
Borde vara någon inne i 125forumet som har gjort samma sak, fråga där..
Reco skrev:Stryper du den själv måste du visa upp bromsningspapper på att den är på 9 kW. Gör en verkstad det så får du intyg på det.
Omtypningen går väl på några hundra har jag för mig. Inte värre än så.
En verkstad i Jkpg skulle ha uppåt tre tusen för att strypa en 600 har jag för mig.
ola_sandin skrev:Men en fyrcylindrig 600 har fyra förgasare och en encylindrig 125:a har en. Jobbet kan ju max ta en timme på verkstad.
Reco skrev:Antalet förgasare har nog knappast med saken att göra i fallet med min hoj iallafall.
Mellan förgasarna och cylindrarna sitter Gummiflänsar, där i sitter strypbrickor. Sen är tändningen bara omställd också.
Hade inte gjort nån skillnad om det vart en eller fyra.
Tog runt en timme för mig att sätta i brickorna, med en massa annat strul.
Men du kan ha rätt.. dyrare lär det ju inte bli iallafall.
ola_sandin skrev:Behövde du inte bestycka om dom heller?
kleinealf skrev:kan det vara vilken verkstad som helst? och hur mycket skulle alltihop kosta ungefär (intyg, omregistrering)?
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |