Strypning Honda Hornet 600

simonbackerbo

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2016
Ort
Mariestad
Hoj
2017, Yamaha MT-07
Tjenare! Någon som har erfarenhet av strypning av en Honda Hornet 600 årsmodell 2006? Står olika om ursprungseffekten på olika sidor. Vet någon den korrekta ursprungeffekten och om den går att strypa inom linjerna för A2-kortet?
 
De finns de fall där vissa har strypt o sedan fått intygat att den är godkänd för A2 (max 70kw original), vet inte hur bökigt det är men generellt sätt så gäller inget du läser på nätet, de som gäller är vad som står i reg beviset på en given hoj. står det ursprungseffekt 72kw så är det inte okej, står det 70 eller mindre så går de fint o strypa :tummenupp

Slå reg nr på fråga på annat fordon så får du veta sådan (viktig) information om din hoj eller om du tänker köpa en hoj
 
Jag tror att den har en eller två kw för mycket tyvärr. Orginaleffekten ligger strax över 70 kw. 70 kw är maximal orginaleffekt för kunna strypa till A2 klass.

Det enklaste är att söka på det nummret hos transportstyrelsen. Om man söker på annat fordon krävs ingen behörighetskod.
 
Last edited:
Kollade reg.nr på biluppgifter och det visar 71Kw men när jag mailade försäljaren påstod han att det gick finfint. Men då litar jag på regbeviset. Tack för svar! :)
 
Återigen, man stryper inte fordon till olika klasser, däremot får man bara köra hojar med en viss effekt och en viss ursprungseffekt på vissa behörigheter. Det går tex utmärkt att strypa en S1000R till 35kW och regga den så, men man måste fortfarande ha A-kort för att få köra den.
 
Kollade reg.nr på biluppgifter och det visar 71Kw men när jag mailade försäljaren påstod han att det gick finfint. Men då litar jag på regbeviset. Tack för svar! :)

Det finns en möjlighet att Hornet från 1998 kan strypas till a2.

Som a2 hoj skulle jag rekommendera en Kawasaki er 6 e?ler en Suzuki sv650 ( gladius) , Ducati monster 696/796. Detta är tvåcylindriga hojar som funkar fint i strypt utförande.
Om man vill ha en " färdig" a2 MC, då finns Honda cb 500 F /R , Kawasaki z300/Ninja300, Yamaha MT03 /r3.

Generellt fungerar en twin bättre att strypa än en 4 cylindrig MC. Dom 4 cylindriga blir bara tråkiga att köra i strypt utförande.
 
Som hoztic sa. det finns inget som heter A2 klass på hoj, det är en personlig begränsning(behörighet) som talar om vad du får o inte får köra.

Men Ts verkar ha fattat, en bra A2 tråd faktiskt, ingen pajkastning där ts kommer med men om jag kör försiktigt osv så är de lugnt.

Men ja, säljaren har fel om det står 71kw i pappret, tyvärr. Det är en bra nybörjar hoj, jag körde på en FZ6n (72kw) hade varit perfekt till en nybörjare oxå. Jag tror att de va så att när dom väl satte gränsen så blev det 70kw,någonstans måste dom ju ha gränsen tyvärr, o 35kw o 70kw är väl siffror som va lätta o ha, dvs man får max strypa 50% av effekten o ha max 35kw. Anl. var att få bort 18åringarna ifrån "25kw in my ass fortfarande strypt" sporthojarna, tyvärr hamnade dom här fina hojarna på fel sida, riktigt synd, men de va så de blev.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top