strypning.. hjälp mig

Gick med
17 Sep 2005
Ort
strömstad
Hoj
zx6r 98. zongsheng 200 quad
köpte en zx6r98 av en snubbe. han sa att den stod som stypt i pappret men att den inte var de nu. han skickade med en låda med några dynojett klistermärken och nålar och munstycken. i reg beviset står de :effekt sänkt genom begränsning i förgasare. :confused: tänkte strypa den igen men kan de verkligen stämma att några munstycken och nålar kan vara strypningen?? har ju fått för mig att de skall vara några ringar i insuget.
 
E ju olika från olika leverantörer av strypningar. kolla upp vad du har för original munstycken. om strypnigsmunsktyckena e herrejösses små e d väll inte helt omöjligt att det räcker med det ? :va

By the way om du stryper ner den kan du ju rejsa med mej om jag kör 125:an hahaha :tungan
 
MRJaggu skrev:
2211554 E ju olika från olika leverantörer av strypningar. kolla upp vad du har för original munstycken. om strypnigsmunsktyckena e herrejösses små e d väll inte helt omöjligt att det räcker med det ? :va

By the way om du stryper ner den kan du ju rejsa med mej om jag kör 125:an hahaha :tungan



:banana
 
nej, strypningarna är brickor som ska sitta i insugsgummit. Dynojet munstycken är bara man ska få det mer optimalt. Men dom flesta säger att det är inget att ha!
 
Kawa brukar strypa med att borra hål i trottlarna.... Ur med trottlarna o hittar du några hål i toppen på trotteln , nära membranet , så är det bara att täta med kemisk metall eller ngt bensinbeständigt lim....
 
DJM skrev:
2212504 nej, strypningarna är brickor som ska sitta i insugsgummit. Dynojet munstycken är bara man ska få det mer optimalt. Men dom flesta säger att det är inget att ha!


dynojett grejerna sitter på nu sa han. men de e ju säkert bara orginal nålarna som ligger i dynojett lådan...


någon som kanske vet vad orginal munstyckena har för dimension?
 
Folkezx9r skrev:
2212510 Kawa brukar strypa med att borra hål i trottlarna.... Ur med trottlarna o hittar du några hål i toppen på trotteln , nära membranet , så är det bara att täta med kemisk metall eller ngt bensinbeständigt lim....

han skulle ju strypa
 
Mr Helmut skrev:
2212560 han skulle ju strypa

Aha...Just det.. :) . Då är det ju bara att göra tvärt om ??... Kolla på trottlarna var hålen har varit o borra sen upp dom igen med ett 4 mm borr !

Originalnålarna kan du bara sätta i ett läge om du inte shimsar dom. Dynojetnålar har spår , så du kan flytta nålarna upp o ner med hjälp av en låsring...

Enligt www.buykawasaki.com , så ska du ha antingen 137.5 eller 140 som original huvudmunstycke.
 
Folkezx9r skrev:
2212659 Aha...Just det.. :) . Då är det ju bara att göra tvärt om ??... Kolla på trottlarna var hålen har varit o borra sen upp dom igen med ett 4 mm borr !

Originalnålarna kan du bara sätta i ett läge om du inte shimsar dom. Dynojetnålar har spår , så du kan flytta nålarna upp o ner med hjälp av en låsring...

Enligt www.buykawasaki.com , så ska du ha antingen 137.5 eller 140 som original huvudmunstycke.

tack så mycket
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top