Strypning GSXR-750 - 95?

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Tjena...
Tänkte höra om det är så att något vet vad det är för typ av strypning på 95:an? Svensksåld. Något man kan göra själv (Hyffsade meck kunskaper) eller bör man lämna in den?

/ExxorN

Dom har kanske har:
http://www.mc-kompaniet.se/

Annars går det att bygga själv och få papper på effekten hos nån med bromsbänk. Jag gjorde så på min första hoj, en RD 350.

EDIT:
Jag gjorde brickor med hål i lite olika storlekar som passade i insugen, och sen var det bara att prova tills man kom nära men under 25 kW i bänken.

2834268 Dom har kanske har:
http://www.mc-kompaniet.se/

Annars går det att bygga själv och få papper på effekten hos nån med bromsbänk. Jag gjorde så på min första hoj, en RD 350.

EDIT:
Jag gjorde brickor med hål i lite olika storlekar som passade i insugen, och sen var det bara att prova tills man kom nära men under 25 kW i bänken.
Missar du inte tavlan nu? :) Han undrar väl hur han bli av med sin strypning? Eller är det jag som är ute o cyklar?

Ja HanneZ du har rätt.
Jag undrar hur man får bort den o vilken typ det är. Jag har läst en massa trådar om 96:or o nyare. Men inte 93-95 vilket verkar vara en jävla modell... för det är svårt o få tag på manualer o annat mä. Om man nu inte ska köpa orginal verkstads manual tex.
Men det kanske är samma typ av strypning som till de lite nyare?

Borde vara antingen brickor i insuget , trottelstopp eller hål borrade i trottlarna om det är vacumförgasare....

2834314 Ja HanneZ du har rätt.
Jag undrar hur man får bort den o vilken typ det är. Jag har läst en massa trådar om 96:or o nyare. Men inte 93-95 vilket verkar vara en jävla modell... för det är svårt o få tag på manualer o annat mä. Om man nu inte ska köpa orginal verkstads manual tex.
Men det kanske är samma typ av strypning som till de lite nyare?
Jag har nog faktiskt en orginalmanual i pdf till din hoj. Ska kolla när jag komma hem, om jag inte svarat så skicka ett pm på påminn!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph