Strypning gixxer 750 -97

eorembe

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Daytona 675 -06, KTM 950 Adventure
Jag har en gixxer 750 -97a som enligt regpapprena är strypt från 94 kw till 72 kw. :mad: Är det någon som vet hur den strypningen är gjord, om den går att ta bort, är det ngt jag ska be verkstan fixa när den är inne på service nästa vecka...

Har hört ngt om hål i trottlarna...

Hojen är även dynojet-kittad - antar att den måste mappas om ifall strypningen tas bort?

/O

Med största sannolikhet är strypningen redan borttagen. Hojjen är 10 år gammal och den är dynojet-kittad, så sannolikheten att strypningen är kvar är ganska minimal känns det som...

Med största sannolikhet är strypningen redan borttagen. Hojjen är 10 år gammal och den är dynojet-kittad, så sannolikheten att strypningen är kvar är ganska minimal känns det som...

Fast när dynojet-kittet monterades bänkades den till 100 hk vilket låter ca 30 får lite och alltså borde indikera att strypningen var kvar då? Hur kan jag se om strypningen finns där - var sitter den?

/O

Fast när dynojet-kittet monterades bänkades den till 100 hk vilket låter ca 30 får lite och alltså borde indikera att strypningen var kvar då? Hur kan jag se om strypningen finns där - var sitter den?

/O

100 hästar på bakhjulet stämmer väl ganska bra. de hade väl 128 original. på 98 så sitter strypningen i insuget, dock så är det insprut på den modellen.

På 98:an sitter väl en svart/brun kabel som skall vara klippt men hur detta är på tidigare modeller vet jag ej.

/Pär

/O

Det skall stå i registreringsbeviset under kommentarer... en bit ner...

100 hästar på bakhjulet stämmer väl ganska bra. de hade väl 128 original. på 98 så sitter strypningen i insuget, dock så är det insprut på den modellen.

e den dynojetad så bör du plocka lite mer än 100hk på en sån hoj.
har själv en 97 plockar ut 126 på slang efter dyno och helsystem.
personligen tror jag det e lite för lite.
jag fick bra resultat dåra men ändå. tror utan dyno det va ca 110 på slang

En ostrypt 96:a gav 112-116 hk på hjulet när det begav sig. Ger den 100 hk jämnt har du förmodligen hål i trottlarna fortfarande. Fram med superlimmet!

Superlim?! OK, låter lite mer komplicerat än vad en total rudis på mc meck fixar:va

Okej schysst - har kikat på den. Fattar mer nu men fortfarande inte vad jag ska med supelimmet till:huvet

Misstänker att verkstan får ta hand om dét...:D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...