Strypning av isprutare?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hejsan!

Någon som vet hur man stryper en insprutare?

Långa farbron skrev:
Nja,vet gör jag kanske inte,men en kvalificerad gissning är att det borde väl ske genom att man mappar/ställer om insprutningens styrbox.

Haha ok. Inget man kan göra själv då, utan något man måste lämna in den för?

marandy skrev:
Haha ok. Inget man kan göra själv då, utan något man måste lämna in den för?

Din hoj stryps med en bricka vid gasvajern under sadeln. Har själv haft en 750SS -02.

hej

jag föreslår att du sticker och snackar med närmaste mc handel. du måste ha ett intyg på att den är strypt till 25 kw annas går det den inte igenom besiktningen.
intyget kan du få om du köper en strypnings sats till din hoj som du kan få från ducati. och jag före slår att du ringer och snackar med ducatimalmö som du når på 040-939493, dom har öppet onstdag till lördag.

Om du har fler fråger kan du skicka ett pm så kan jag försöka svara på dom

Mackz skrev:
Din hoj stryps med en bricka vid gasvajern under sadeln. Har själv haft en 750SS -02.
Är det verkligen en bra metod? För att få ner effekten på det sättet så minskar man väl endast motorns varvtal? Sköj i inte kunna varva över 4000?
Förklara gärna hur hojen blir när den är strypt på de viset... Jag kanske är helt ute å cyklar? Hehe :tungan

pogo skrev:
Är det verkligen en bra metod? För att få ner effekten på det sättet så minskar man väl endast motorns varvtal? Sköj i inte kunna varva över 4000?
Förklara gärna hur hojen blir när den är strypt på de viset... Jag kanske är helt ute å cyklar? Hehe :tungan

Det tycker ju jag också, att det borde bli så alltså. Riktigt illa på denna som knappt pallar med att ta sej fram under 3000 varv.. Kommer ju gå i 30.. :S

pogo skrev:

Det som händer är ju bara att man inte kan ge mer än kanske 50% gas. på de lägre växlarna borde den orka varva ur men inte på de högre..
Finns det över huvud taget stypningar som bara funkar som varvstopp?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D