strypa till 25kw

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
hej, är det någon som vet var i stockholm man kan vända sig om man vill strypa till 25kw?

//johan

Tänkte på det och på försäkringen.

Försäkringsbolagen går väl på den ursprungliga motoreffekten om jag inte har helt fel, när man försäkrar hojar nu för tiden ?

Sen är det väl svårt att få det ändrat i regbeviset?!

Svårt? Inte särskillt. Köp en strypsats med alla intyg, montera skiten och in på regbesiktning. Klart!

Tänkte på det och på försäkringen.

Försäkringsbolagen går väl på den ursprungliga motoreffekten om jag inte har helt fel, när man försäkrar hojar nu för tiden ?

Ja, det stämmer. Men man får behålla sitt mellankort om det skulle hända något.

Last edited:
Svårt? Inte särskillt. Köp en strypsats med alla intyg, montera skiten och in på regbesiktning. Klart!

Nu funkar det inte så OM inte hojen är importerad, då kan man göra så! Men är den svensksåld så kan MAN INTE ändra på effekten i regbeviset!!! Har nämligen prtatat med bilprovningen och försäkringsbolagen om detta då jag ska strypa tjejens hoj till 25 kw, hon har en import hoj så det går att göra på två sätt:

1) Man köper en "godkänd" strypsats med papper och TUV godkännande och monterar.

2) Man stryper hojen själv och fixar ett bänkpapper som visar att hojen har effekten den har på bänkningspappret!

OBS!! detta fungerar dock bara om hojen är importerad!!!:krama

Nu funkar det inte så OM inte hojen är importerad, då kan man göra så! Men är den svensksåld så kan MAN INTE ändra på effekten i regbeviset!!! Har nämligen prtatat med bilprovningen och försäkringsbolagen om detta då jag ska strypa tjejens hoj till 25 kw, hon har en import hoj så det går att göra på två sätt:

1) Man köper en "godkänd" strypsats med papper och TUV godkännande och monterar.

2) Man stryper hojen själv och fixar ett bänkpapper som visar att hojen har effekten den har på bänkningspappret!

OBS!! detta fungerar dock bara om hojen är importerad!!!:krama

Det där låter underligt. Hur som helst måste hojen in på en registreringsbesiktning så dom ändrar i pappren, inte bara slänga på strypningen så är allt kalas.

Är du säker på detta? Låter väldigt lustigt. Det ändrades ganska nyligen eller? Jag ströp min R6a i april förra året på det sättet jag förklarade innan och året innan en Husaberg med bänkpapper. Om det nu stämmer så är det en rätt korkad regel.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing