Strypa Suzuki GSX 400 E -83, själv... Hur?!

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
Hej!
Är 18 år och ska precis börja övningsköra privat för mellan MC. Hittade en 400cc på blocket som jag ska köpa. Problemet är att den ligger på 31kw / 42hk, och jag får ju inte ha mer än 25kw / 34hk... Ringde dessutom en ut av Suzukis verkstäder om hur mycket en strypning gick på, 2 500:- (minst) och då monterar dem in en egentillverkad trottelstopp (vad nu det innebär). Dem sa att det inte fanns någon färdig strypningssatts till den mc:n.
Kan man inte själv strypa den på ett sätt som inte skadar motorn och som ändå är billigt? :va

MVH Linus

Om du tänker köra upp på samma hoj så kan du glömma det, det finns även ett kubikkrav, tror det är 650cc, samt ett vikt kontra effekt-förhållande. Jag kan inte dom exakta siffrorna, men det finns säkert någon som kan berätta det. Tänkte bara informera dig om det, så du inte blir en av dom som frågar om någon vill låna/hyra ut sin hoj till din uppkörning.
Sen även om du gör en strypning själv så måste den dokumenteras med en bänkkörning, och då kostar det ändå pengar.

Om du tänker köra upp på samma hoj så kan du glömma det, det finns även ett kubikkrav, tror det är 650cc, samt ett vikt kontra effekt-förhållande. Jag kan inte dom exakta siffrorna, men det finns säkert någon som kan berätta det. Tänkte bara informera dig om det, så du inte blir en av dom som frågar om någon vill låna/hyra ut sin hoj till din uppkörning.
Sen även om du gör en strypning själv så måste den dokumenteras med en bänkkörning, och då kostar det ändå pengar.

Jo jag hittade en butik som sålde strypningar för 1595:- så det är löst...

"Behörighet A, (begränsad):

Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg."
/Taget från VägVerkets hemsida.

Så den måste ÖVERSTIGA 375cc, inte understiga. Bara den går i 25kw och att den inte överstiger 0,16kw/kg.

Tack ändå för svaret! :)

Du har helt rätt, såg det nu när jag orkade kolla vägverkets hemsida:rolleyes:
Jag blandade ihop det med minst 700 cc för A-behörigheten, sorry. Jag får väl försvara mig med att det inte fanns A-begränsad när jag tog körkort. Bra att du hittade fabriksfärdiga strypningar:tummenupp . Kolla bara att du får med ett intyg på att strypningen ger 25 kW, sen vill nog bilprovningen ha nån form av intyg att strypningen är monterad...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg