strypa r6:a?

Varför ska du strypa den?! Okej om du var 18 och ska ha tung begränsad.

Men det låter på dig som att den är för snabb, den ända som bestämmer hur snabbt du ska köra är du! Sporthojar är precis lika långsamma som en moppe, om du väljer att köra långsamt.

Du kan köra ihjäl dig med en 25kw hoj med. De gör iallafall 160+

SISU skrev:
nybörjare eller ej.. köra strypt är råfjompigt.. :rolleyes:
köra ihjäl dig kan du göra på en vanlig kärringcykel.. handlar bara om att köra förståndigt..!

Råfjompigt vet jag inte om man kan säga. Har man mellan kort så har man :(

Nu va det ju ett tag sedan jag hade det skönt nog :)

Doffe skrev:
Rent motormässigt så kändes hojen väldigt lättkörd. Sen om man ska köra långt, eller ja runt 30- 40 mil på en dag så vill inte jag sitta på en 250 i alla fall. Självklart tröttnade man och ville ha mer effekt efter halva sommaren men sen när man fick ta bort strypningen så kunde man hantera hojjen väldigt bra. :tummenupp

det va ett jävla bra svar :tummenupp ...jag har tänkte väl att det inte spelar stor roll vilken hoj man har utan hur många hk som finns i den...i den lifsfarliga synpunkten vill säga :)

sunkan skrev:
klart du kan strypa men hojen mår inte bra av det..
köp en som är 25 kw reggad. i stället.

Eller börja köra på bana det är det ända vettiga!

är inte strypa och regga samma prosedur?

P-E skrev:
Varför ska du strypa den?! Okej om du var 18 och ska ha tung begränsad.

Men det låter på dig som att den är för snabb, den ända som bestämmer hur snabbt du ska köra är du! Sporthojar är precis lika långsamma som en moppe, om du väljer att köra långsamt.

Du kan köra ihjäl dig med en 25kw hoj med. De gör iallafall 160+

Det är sant, men det är väl mer för att göra mina hojtokiga släktingar glada. men att jag inte kan lockas är ju ett plus, när man tar bort det så blir man barn på nytt :tungan
P.s. inte för att jag inte har något förnuft eller så, vet att det är farligt att leka med elden hehe

Back