strypa r6:a?

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
tjabba jag undrar om det går att strypa en r6:a, lite rädd att köra ihjäl mig på den...är helt nybörjare nämligen...har förvisso bestämt mig för att den är för mig

Köpte mig en rd 350 i höstas. Är också helt blåbär på att åka landsväg, men inte har jag dött ännu? :va

Höll på att klota lite i höstas dock, men det var fan skabbiga hojens fel, inte mitt. =)

Strypsatser blir väl ner till 25 kw antar jag. Eftersom dem som reggar in som "tung, begränsad" effekt. Alltså "mellan" så att säga.

Jag beställde en strypningssats till min gammla R6:a 99:a. Det kostade 1600:- år 2000 men då fick man med papper på strypningen så att man kunde regga om hojen till 25kw. Det man får är fyra brickor som man placerar strax åvanför förgasarna. Man tar helt enkelt bort luftburken sen lägger man brickorna där. Jag kommer inte ihåg om hålet i brickan skulle vara framåt eller bakåt men det spelar nog inte så stor roll tror jag.
Med dessa brickor fick hojen en toppfart på 183km/h i nedförsbacke. Jag tycker själv att det var bra att börja med en strypt hoj för att sedan ta bort brickorna till nästa sommar.

Doffe skrev:
Jag beställde en strypningssats till min gammla R6:a 99:a. Det kostade 1600:- år 2000 men då fick man med papper på strypningen så att man kunde regga om hojen till 25kw. Det man får är fyra brickor som man placerar strax åvanför förgasarna. Man tar helt enkelt bort luftburken sen lägger man brickorna där. Jag kommer inte ihåg om hålet i brickan skulle vara framåt eller bakåt men det spelar nog inte så stor roll tror jag.
Med dessa brickor fick hojen en toppfart på 183km/h i nedförsbacke. Jag tycker själv att det var bra att börja med en strypt hoj för att sedan ta bort brickorna till nästa sommar.

Sänkte dom skatten på den då?! :confused:

<micke> skrev:
Köpte mig en rd 350 i höstas. Är också helt blåbär på att åka landsväg, men inte har jag dött ännu? :va

Höll på att klota lite i höstas dock, men det var fan skabbiga hojens fel, inte mitt. =)

Vad hände då?! alltså när du höll på att klota. Vore bra att veta hur man undviker att klota, förutom "kör inte snabbt" hehe

Tänkte du på försäkringen kanske! Då är svaret nej. Man kan ha tur men jag vet ingen som har haft det. De går alltid på originaleffekten

Har sjalv en 600'a som ar ostrypt, hur funkar motorarna på 600 R motorcyklar som strypas så mycket ner. Det måste ju bli mycket fjusk å så? jag menar hallå 40-45hk i en motor beraknat for 120???..om jag vore så ung at jag måste ha bara 25kw hade jag nog kjøpt nån sorts 250 eller 400'a

Doffe skrev:
Jag beställde en strypningssats till min gammla R6:a 99:a. Det kostade 1600:- år 2000 men då fick man med papper på strypningen så att man kunde regga om hojen till 25kw.
Sicket jävla skämt. Min strypning till monstern kostade 75kr inkl frakt, installation och papper. :rofl
Känn dig blåst (förlåt om jag låter elak).

yonsson skrev:
Sicket jävla skämt. Min strypning till monstern kostade 75kr inkl frakt, installation och papper. :rofl
Känn dig blåst (förlåt om jag låter elak).
Det är vanligt med kostnader runt 1500-3000:- för en strypningssats inkl jobb.
Men du ströp ju ner din från halva effekten mot en R6a och med ½ så många cylindrar/förgasare också :7peta :tungan

Arctic#1 skrev:
Har sjalv en 600'a som ar ostrypt, hur funkar motorarna på 600 R motorcyklar som strypas så mycket ner. Det måste ju bli mycket fjusk å så? jag menar hallå 40-45hk i en motor beraknat for 120???..om jag vore så ung at jag måste ha bara 25kw hade jag nog kjøpt nån sorts 250 eller 400'a

Rent motormässigt så kändes hojen väldigt lättkörd. Sen om man ska köra långt, eller ja runt 30- 40 mil på en dag så vill inte jag sitta på en 250 i alla fall. Självklart tröttnade man och ville ha mer effekt efter halva sommaren men sen när man fick ta bort strypningen så kunde man hantera hojjen väldigt bra. :tummenupp

Hallo!

Jo visst kommer du säkert att köra ihjäl dig!...
Gör väl alla som inte kan köra en sporthoj med förstånd? eller?
Kör du med förstånd så kommer du att klara dig och troligt inte klota.
Själv ska jag börja med min Zxr 750... men har ju redan haft 2 hojar innan som sagt.

// Robban

morlock skrev:
Det är vanligt med kostnader runt 1500-3000:- för en strypningssats inkl jobb.
Men du ströp ju ner din från halva effekten mot en R6a och med ½ så många cylindrar/förgasare också :7peta :tungan
:fatta!

klart du kan strypa men hojen mår inte bra av det..
köp en som är 25 kw reggad. i stället.

Eller börja köra på bana det är det ända vettiga!

zache skrev:
tjabba jag undrar om det går att strypa en r6:a, lite rädd att köra ihjäl mig på den...är helt nybörjare nämligen...har förvisso bestämt mig för att den är för mig

nybörjare eller ej.. köra strypt är råfjompigt.. :rolleyes:
köra ihjäl dig kan du göra på en vanlig kärringcykel.. handlar bara om att köra förståndigt..!

men men strypningarna kostar 1395:- för 25 kW finns på www.mc-kompaniet.se/

I en strypningssats ingår effektintyg och strypningar, allt du behöver för att registreringsbesiktiga hojen. Det du behöver komplettera med är ett monteringsintyg, dvs ett papper som skriftligt intygar att strypningarna är korrekt monterade.

zache skrev:
Vad hände då?! alltså när du höll på att klota. Vore bra att veta hur man undviker att klota, förutom "kör inte snabbt" hehe
hehe.. skjut mig.. :död

Back