Strypa r1?

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Funderar på att köpa mc till sommaren om jag får fast anställning nu i vinter, kollar på r6 och r1, 98-00 däromkring.
en liten fundering nu, mekanisk strypning lär väl inte funka något vidare på rettan men funderade på det här mer varvtalsregulator för besiktingen. godkänns det?
ifs räcker det väl med r6an men vill ha lite mer lågvarvs effekt.
inga moraltanter nu tack.
Tack på förhand.

Messiah skrev:
Funderar på att köpa mc till sommaren om jag får fast anställning nu i vinter, kollar på r6 och r1, 98-00 däromkring.
en liten fundering nu, mekanisk strypning lär väl inte funka något vidare på rettan men funderade på det här mer varvtalsregulator för besiktingen. godkänns det?
ifs räcker det väl med r6an men vill ha lite mer lågvarvs effekt.
inga moraltanter nu tack.
Tack på förhand.

om du söker så finns det nog en hel del i ämnet faktiskt

Tycker dom flesta kommer fram till att man kör inte en r1 på 25 kw det går typ inte...

Insugs strypning och trottel stopp

www.mckompaniet.se dom har strypningar för 1400 så tar du bara med dig paprena å åker till SBP betalar 600 där så är det klart

Om du skall ha strypningen kvar så.....låter det väldigt tråkigt att strypa en r1. Köp en annan cykel istället.

haha nej hade inte tänkt köra på strypningen, enbart till bes isf.
kan tänka mig att motorn inte går så optimalt med 20-25% effektuttag :tungan

Hähä, jag ser fram emot trådar om vad premien kostar ;)

som vanligt spårar det ur när dessa frågor tas upp.. finns hur många trådar om detta som helst så sök!

Messiah skrev:
varför måste det spåra ur?

För att det är lika fel att köra skenstrypt som att köra en R1'a på kort för lätt MC, eller att köra Scania lastbil med B-kort, eller att flyga jumbojet med fiskekort.

Sen så behöver det ju inte spåra ur för att du förmodligen kommer att klota och dra upp premierna för andra R1 ägare, som redan har höga premier.

Grovt sett så är det så det ligger till.....

Vad är meningen med att strypa den om du ändå inte kommer att köra den i det skicket? Olovlig körning blir det ju oavsett, och försäkringen blir inte den heller nått billigare. Spara du strypningspengarna till böterna istället...

Varför tar du änns körkort när du ändå funderar på att köra olagligt m.m? :7peta , visst rettorna är ju nybörjarhojar det syns på statestiken hur många av de som har blivit krashade också :hihi

Lam-Kaka skrev:
Varför tar du änns körkort när du ändå funderar på att köra olagligt m.m? :7peta , visst rettorna är ju nybörjarhojar det syns på statestiken hur många av de som har blivit krashade också :hihi

Å där spårade det ur.....

GuW skrev:
För att det är lika fel att köra skenstrypt som att köra en R1'a på kort för lätt MC, eller att köra Scania lastbil med B-kort, eller att flyga jumbojet med fiskekort.

Sen så behöver det ju inte spåra ur för att du förmodligen kommer att klota och dra upp premierna för andra R1 ägare, som redan har höga premier.

Grovt sett så är det så det ligger till.....

VA! :4skrika Vad menar du får man inte flyga jumbojet med fiskekort?? Det har jag ju gjort sen jag va 10år!! :huvet

Lam-Kaka skrev:
Nej då, jag ställde bara en bra fråga typ :fyllisar :pannkyss :tungan

Klart det var en bra fråga!
Frågan är bara var du ska ställa den :arsele :7peta :hihi :D

Tyvärr så går det ju inte att vara seriös i såna här trådar, de är dödsdömda från början...

har kört lite r1a och vet att det är (lite för) mycket pulver, och ja kommer isf köra olagligt

DaLorD skrev:
Hur länge måste du vänta tills du får A-kort???

fyller 19 om 2 dagar så... är en sommar tills A utan begränsning dvs, sen är jag inte så jätterädd för att köra ostrypt, va ju samma brott på lättmc så....tänker inte sitta o köra en hoj med sämre vikt/effekt än min gamla 125a. :död

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!