Strypa R1:a

  • Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
Ett annat bra tips är SV650 som är ruskigt rolig att köra (fast då blir du fast i twin-träsket) samt CBR600.
 
En Ducati 600 kostar INTE lika mycket som en R1...
Saxat från Bike: Nypris Ducati 620Dark ´04 69.950:- Nypris R1 ´04 137.900.
Givetvis kan du få båda två billigare, men prisskillnaden består...

Dessutom finns det många billiga begagnade Monster 620 ute på marknaden, många redan strypta till mellanklass.
Annars är en Honda CB600 en schysst hoj!

Å ja, en SV650 är grymt schysst!

Förresten...det är inte bara motoreffekten som gör rettan och liknande hojar olämpliga för nybörjare, chassit är inte det snällaste heller... :7peta
 
Det som händer är att efter ett visst varvantal så slutar du få pulver. du har fortfarande kvar allt bottenvrid, men det fade'ar fort bort oxå. Jag körde en 900RR som 25kw i 3 timmar. :rolleyes:

Du gör dock bättre i att vänta 1 år tills du FÅR köra R1a och tills dess kan du skaffa dig lite körvana på en mindre effektstark hoj.
 
Rundningsmärke skrev:
Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?

/A

Läs hans inlägg. Han vill tydligen strypa en R1 när han har tagit tungt kort. :7peta
 
Rundningsmärke skrev:
Du är inte så intresserad av fart men vill ändå ha en R1:a?
Var kommer 100hk in i bilden? 25 kW gäller väl fortfarande om man inte har A utan begränsning?
Hur många liknande diskussioner finns det på SH?
Varför kan det aldrig ta slut?

/A

Ja, jag anser inte att det är bättre andledning att vilja ha den för att den jättesnabb. Jag är medveten om att jag kommer att trampa på några tår nu men jag känner faktiskt för att köra någorlunda lagligt. Finns det bara plats för fartdårar på detta forum eller? Inget fel med det men man behöver väl inte racka ner på någon för att dem inte delar ens uppfattning. Om det finns r1:or som bara hade säg 80 90 hästar skulle jag inte tveka en sekund.
 
Silwer skrev:
utväxlingen bla blir skräp, hojen kommer toppa ur på 3an och sen inte orka mer på övriga växlar.
Sådana här hojar mår inte bra av strypning.
Nu vet jag inte jag vad du skule strypa till för effekt, men tänk på att en 04a har 172hk.

Okej, det låter ju inte allt för skoj. Då har ni nog rätt.. :/
 
Lime skrev:
Ett annat bra tips är SV650 som är ruskigt rolig att köra (fast då blir du fast i twin-träsket) samt CBR600.

Bra förslag, faktiskt funderat på båda dem två. Men fastande aldrig riktigt för utseendet. Nya cbr600 är iof snygg..
 
Tror att han tänkte på nästa år. Skriver ju att han inte har hinner i nu......
Du borde kunna fixa ett trottelstopp som gör att du inte kan vrida mer på rullen, som på barncrossar. Se bara till att du behärskar dig att inte pilla bort grejorna till att börja med. Jag hade en FZR 1000 25kW som andra tunga hoj när jag var 20 bast. Gissa hur länge strypningarna satt kvar, gissa sedan hur länge jag var kvar på vägen......


Svar.
Strypningarna satt i nästan en månad (så lääääänga) sedan körde jag två till innan jag låg i åkern.....

Edit. SV 650 tror jag är ett mkt bra val.
 
kjuze skrev:
Bra förslag, faktiskt funderat på båda dem två. Men fastande aldrig riktigt för utseendet. Nya cbr600 är iof snygg..

Menar du nya CBR600RR? Alltså, de nya 600cc är verkligen ingen nybörjarhojar heller...120 pållar i ett knivskarpt chassie är inte så lätt att kontrollera.... :gnissla
 
McFille skrev:
En Ducati 600 kostar INTE lika mycket som en R1...
Saxat från Bike: Nypris Ducati 620Dark ´04 69.950:- Nypris R1 ´04 137.900.
Givetvis kan du få båda två billigare, men prisskillnaden består...

Dessutom finns det många billiga begagnade Monster 620 ute på marknaden, många redan strypta till mellanklass.
Annars är en Honda CB600 en schysst hoj!

Å ja, en SV650 är grymt schysst!

Förresten...det är inte bara motoreffekten som gör rettan och liknande hojar olämpliga för nybörjare, chassit är inte det snällaste heller... :7peta

Mjo, men nu hade jag kanske inte tänkt att köpa en helt ny r1:a, utan om jag kanske skulle vänta ett tag.. finns ju 01:or idag för runt 60-70k och monster kostar väl ungefär 45-55k begnat.. Men visst, monster är väl en helt klart bättre nybörjarhojj.
 
McFille skrev:
Menar du nya CBR600RR? Alltså, de nya 600cc är verkligen ingen nybörjarhojar heller...120 pållar i ett knivskarpt chassie är inte så lätt att kontrollera.... :gnissla

Det var den jag syftade på.. ;-)
 
Jo men nu har du ju skrivit hela tiden att du är kär i R1 04...nu får du bestämma dig påg! :fatta! :tungan
 
kjuze skrev:
Finns det bara plats för fartdårar på detta forum eller?
Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.
Du gör ju som du vill, det är ett fritt land, men de flesta som avråder tänker nog en del på din hälsa.
Ett hett tips kan ju vara att kolla upp försäkringspremien innan, då kanske du kommer på andra tankar.

/A
 
Rundningsmärke skrev:
Nej, men att välja en av de extremaste sporthojarna som förstahoj är löjeväckande.
Du gör ju som du vill, det är ett fritt land, men de flesta som avråder tänker nog en del på din hälsa.
Ett hett tips kan ju vara att kolla upp försäkringspremien innan, då kanske du kommer på andra tankar.

/A

Jo, men det var ju det som var meningen med att fråga här på forumet. Hade jag redan bestämt mig så hade jag ju vart ute och åkt åt helvete just nu.
Och det är klart att jag kommit på andra tankar när så många avråder mig, även om det känns jävligt vemodigt då jag precis varit och kollat på några nya r1:or. Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? Och sen är jag inte så knusslig med pengarna, visst jag har inte alla pengar i världen att slänga ut men jag prioriterar roliga saker ist för vettiga saker i min budget. HEHE =)

En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
 
Börja på ett gammalt härke och lär dig köra, även om man inte är snyggast vid den lokala korvmojjen.
En R1:a enbart som status/posör pryl är en extremt dyr sådan. Försäkringen kommer kosta multum också, ung kille - R1 = dyyyyrt, minst 30 000 om året helförsäkrat.

/F
 
McFille skrev:
Jo men nu har du ju skrivit hela tiden att du är kär i R1 04...nu får du bestämma dig påg! :fatta! :tungan

Javisst, men verkar inte så kul att köra sönder den och sigsjälv det första man gör. :/ Verkar inte direkt ha så mycket val, får vänta.
 
kjuze skrev:
En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?

Det behöver inte förutsättas, för det kommer du med stor sannolikhet att göra.
Det är i princip omöjligt att alltid köra en modern hoj lagligt, jag vet ingen som lyckats.
 
kjuze skrev:
Jo, men det var ju det som var meningen med att fråga här på forumet. Hade jag redan bestämt mig så hade jag ju vart ute och åkt åt helvete just nu.
Och det är klart att jag kommit på andra tankar när så många avråder mig, även om det känns jävligt vemodigt då jag precis varit och kollat på några nya r1:or. Jävlar vad snygga dem är. Om det hade hållt att strypa den hade väl också försäkringen gått ner? Och sen är jag inte så knusslig med pengarna, visst jag har inte alla pengar i världen att slänga ut men jag prioriterar roliga saker ist för vettiga saker i min budget. HEHE =)

En fråga bara, låt oss säga att man kan hålla sig för att inte gasa på som fan, kommer man ändå köra åt helvete för att det är en svår maskin och köra. Eller förutsätter ni i erat resonemang att jag kommer köra i olaglig fart och därför inte klarar hojjen?
Det räcker med att vrida lite på rullen så gör du 100+ direkt, det är en hoj som inbjuder till höga farter och med ovan förare kommer det snart sluta i diket.

Välj en monster, SV, Hornet elr liknande att börja med,
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top