Strypa R1:a till mellanklass?

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Nybro
Hoj
Aprilia RS 125 -00
God dag.

Har lite frågor om att strypa ner en R1:a till 25kw.

Den stryps med hjälp av grejjer i förgasaren har jag hört, eller?

Vad kostar grejjerna för att strypa den?

Är tacksam för seriösa svar.

Tack på förhand..

//Pierre :banana
 
öh, jag antar att du inte tänker köra den strypt, den blir väldigt slö.
Men ja, icke helfordonsgodkända R1 kan du strypa.
Finns satser att få tag på.

Tror att nån sa att det innebär en 00a som nyast.

Jag är kraftigt mot sånt här eftersom idén med mellanklass ju är i princip värdelös för att nästan alla gör så här.
 
Att strypa en R1:a till 25 kw e nog som att köra din gamla RS .. fast med 100 ggr högre försäkring.

frågan om det ens är lönt

vet att flera R6:or rullar med strypning. varför inte köpa en sådan i så fall ?
tycker själv att R1:an e jävligt fin, men hade själv väntat om jag haft beränsat kort
 
wonderwizard skrev:
Att strypa en R1:a till 25 kw e nog som att köra din gamla RS .. fast med 100 ggr högre försäkring.

frågan om det ens är lönt

vet att flera R6:or rullar med strypning. varför inte köpa en sådan i så fall ?
tycker själv att R1:an e jävligt fin, men hade själv väntat om jag haft beränsat kort
För att det bara är fejk, de besiktar med strypningar och intyg, åker hem och tar bort strypningar och sen kör de så, kan ju knappast vara en främande tanke?
DE har då 150 hk och inte 34hk.
 
Min brorsa fyller snart 16 och tänker köpa en BMW M5 som han tänker bygga om till epatraktor. Eller åtminstonde begränsa den till max 30km/h och montera LGF-skylt. Vart kan jag hitta information om vilka föreskrifter som gäller?
 
morlock skrev:
Min brorsa fyller snart 16 och tänker köpa en BMW M5 som han tänker bygga om till epatraktor. Eller åtminstonde begränsa den till max 30km/h och montera LGF-skylt. Vart kan jag hitta information om vilka föreskrifter som gäller?

:hihi
 
Jag förstår inte hur ni orkar predika moral hela tiden... Måste vara väldigt jobbigt...

Klart avundsjuka uppstår när en 18åring frågar om man kan strypa en R1a till 25kw, tyvärr.
 
Silwer skrev:
öh, jag antar att du inte tänker köra den strypt, den blir väldigt slö.
Men ja, icke helfordonsgodkända R1 kan du strypa.
Finns satser att få tag på.

Tror att nån sa att det innebär en 00a som nyast.

Jag är kraftigt mot sånt här eftersom idén med mellanklass ju är i princip värdelös för att nästan alla gör så här.
Var det inte -02 hojarna blev helfordonsgodkännda elr vad de var...?

Jag kanske har fatta det här helt fel men ja trodde det var såhär...alla hojar som är tillverkade fram till -02 får man regga i 25kw elr så att den klarar gränsen för 0,16kw förhållandet...?:va
 
www.mckompaniet.se

Där finns allt du behöver, dom kan´det där.

Sen är ju frågan, gäller en försäkring när hojen är reggad strypt men strypningarna borttagna?
 
Ricken skrev:
www.mckompaniet.se

Där finns allt du behöver, dom kan´det där.

Sen är ju frågan, gäller en försäkring när hojen är reggad strypt men strypningarna borttagna?


det är en bra fråga. "tror" jag har ett svar, jag köpte en r6a, bestämmde mig för att sätta i en strypning, pris 1300.(4st plåtbrickor och 4st plast trottelstopp) ca 2h monterings tid. + ett papper som ska skrivas på av verkastaden som monterar grejjerna. 600kr för regbesiktning. så! allt klart. nu till försäkringen: ringde runt till dom flesta "stora F" och dom går på usprungs effekten i maskinen så dom skiter totallt i om man stryper den... ....man betalar full effekt men kanske kör strypt. då borde väl försäkringen gälla?!? eller.,? däremot gäller inte försäkringen om jag som 20åring med mellanklass kort kör, vurpar en full effekts hoj för jag är ej berättigad att köra den alltså ska inte försäkringen gälla. så när jag är 21 å får köra "stor" hoj så ska det inte spela någon roll med försäkringen den är juh trots allt ursprungs effekts försäkrad men reggad på 25kw.. jag lika gärna åka å regga om den till "vanlig" igen för den strypningen på pappret inte fyller någn funtion då jag får juh köra vda jag vill, hehe! hänger ni med?. ps. fordon äldre än -02 går att strypa efter det kom helfordons godkänningen.

fått nå klarhet nu?? inte jag iaf, vbart bara yr av att läsa detta:P sista gången jag jag skrivber något sånt här. hoppas alla vrålar åt alla nya trådstartare i framtiden. :huvet
 
Jag kikade på en Fzr600 som är strypt till 25kw, jag har tungt hojkort, så då menar ni att jag kan slita bort strypningen utan att regga om och sedan se glad ut eller måste jag regga om den igen då? Och med följd högre förs?

/ nicklas
 
lilltrollet skrev:
Jag kikade på en Fzr600 som är strypt till 25kw, jag har tungt hojkort, så då menar ni att jag kan slita bort strypningen utan att regga om och sedan se glad ut eller måste jag regga om den igen då? Och med följd högre förs?

/ nicklas

Räcker det här som svar:
pila skrev:
nu till försäkringen: ringde runt till dom flesta "stora F" och dom går på usprungs effekten i maskinen så dom skiter totallt i om man stryper den... ....man betalar full effekt men kanske kör strypt.

Och ja, ändras effekten ska den reggas om!
 
Robbano skrev:
Jag förstår inte hur ni orkar predika moral hela tiden... Måste vara väldigt jobbigt...

Klart avundsjuka uppstår när en 18åring frågar om man kan strypa en R1a till 25kw, tyvärr.
Vad menar du att någon är avundsjuk på? en gammal jävla R1a eller?

Jag ogillar reglerna och att de inte efterföljs för 5 öre.
Visst de borde ändras, men så länge de tillåter sånna här idiotiska strypningar så är det ju dömt att misslyckas alltihop.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top