Strypa och registrera som 25 kw?

-persson-

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Daytona 675, yz 125
jag har hört massa historier om folk som registrerar hit och dit och inte stryper och inte gör det ena med det andra.

nu är min fråga, exakt vad behöver man göra för att registrera sin hoj till 25 kw(i kronologisk ordning tack)?

och hur mycket kostar det ungefär(strypningssatsen + alla papper)?

utgå från en ostrypt sporthoj, som är registrerad som tung mc.

:confused:

MVH Persson

www.mckompaniet.se har strypningar, och då följer effektintyg och sån skit med, och dom tar typ 1700 kr för det.

Sen regbesiktningen går väl på runt 500 kr

Sen så är det inte så mycket mer :)

alltså jag köper strypningar, monterar, ber någon köra den till bilprovningen var jag har bokat tid för registreringsbesiktning och sen kan jag köra hem?

MVH

om det finns färdiga strypningar hos mc-kompaniet så är det precis så lätt som ovanstående sagt, intyg och allt medföljer:) finns det därmemot inte (som till min rd exempelvis) får du antingen lämna in den på verkstad med auktoriserad bänkning, be dem strypa och bänka och skicka dig därifrån med ett intyg att ta till regbesiktning (totalkostnad bör då ligga på runt 3000) eller tillverka en egen strypning, bänka i en godkänd bromsbänk (ring och kolla med bilprovningen vilka verkstäder som får bänka inför en regbesiktning, inte alla är ok!) och ta med bromspappret till regbesiktningen. blir jusåklart billigare om man lyckas men om nåt blir fel, att strypningen inte stryper bra nog exempelvis så att man hamnar på en 30 kw istället, får man ju göra om och då kan set sringa iväg... jag gjorde det första av de två sistnämnda och hade en färdig och omregad mellanklasshoj för ca 3000 kr. enkelt, snabbt och smärtfritt:tummenupp lycka till!:)

när jag strypte min gamla hoj för nåt år sedan så gick hela kalaset på 2000kr ink reg bes. MC verkstaden satte dit strypning och sedan fick man ett bevis på effektmätningen å då var det bara att åka till besiktningen.

det var dock lång kö för att få tid till bilprovningen..

när jag strypte min gamla hoj för nåt år sedan så gick hela kalaset på 2000kr ink reg bes. MC verkstaden satte dit strypning och sedan fick man ett bevis på effektmätningen å då var det bara att åka till besiktningen.

det var dock lång kö för att få tid till bilprovningen..

Jag svangde forbi och fraga lite snallt om dom hade tid for en snabb reg.bes.. Inga probs bara rulla in henna. Kika pa hojen, kolla ramnr, projsa.. starta henna inte ens

jag har en fråga som jag inte har hittat ett svar på.
det är om det skulle gå och reg till baka till tung om den är regad som 25kw?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park